Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | KAND2218960 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceği,Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması ,Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması ,Araştırma metodunun belirlenmesi ,Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi,Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması ,Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması,Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi ,Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması,Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi ,Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi,Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi ,Seminer sunumunun yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel makale yazar. | 10, 18 | D |
1.1. Araştırma planı hazırlar. | 10, 18 | D |
1.2. Literatür taraması yapar | 10, 18 | D |
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | 10, 18 | D |
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | 10, 18 | D |
2.1. Araştırma amacını açıklar. | 10, 18 | D |
2.2. Araştırma metodunu tartışır | 10, 18 | D |
2.3. Elde edilen sonuçları özetler. | 10, 18 | D |
3. Makale sunumunu planlar. | 10, 18 | D |
3.1. Sunu taslağını hazırlar. | 10, 18 | D |
3.2. Makaleyi özetler | 10, 18 | D |
3.3. Konuya ilişkin literatür sunar | 10, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceği | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
2 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
4 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
5 | Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
6 | Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
7 | Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
8 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
9 | Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
10 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
11 | Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
12 | Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
13 | Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
14 | Seminer sunumunun yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. |
Medipol kütüphane e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | KAND2218960 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceği,Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması ,Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması ,Araştırma metodunun belirlenmesi ,Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi,Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması ,Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması,Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi ,Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması,Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi ,Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi,Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi ,Seminer sunumunun yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel makale yazar. | 10, 18 | D |
1.1. Araştırma planı hazırlar. | 10, 18 | D |
1.2. Literatür taraması yapar | 10, 18 | D |
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | 10, 18 | D |
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | 10, 18 | D |
2.1. Araştırma amacını açıklar. | 10, 18 | D |
2.2. Araştırma metodunu tartışır | 10, 18 | D |
2.3. Elde edilen sonuçları özetler. | 10, 18 | D |
3. Makale sunumunu planlar. | 10, 18 | D |
3.1. Sunu taslağını hazırlar. | 10, 18 | D |
3.2. Makaleyi özetler | 10, 18 | D |
3.3. Konuya ilişkin literatür sunar | 10, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceği | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
2 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
4 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
5 | Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
6 | Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
7 | Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
8 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
9 | Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
10 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
11 | Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
12 | Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
13 | Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
14 | Seminer sunumunun yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. |
Medipol kütüphane e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |