Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | KAND1121950 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) ,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler | 10, 16, 9 | A, E |
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
2 | Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
3 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Öğretim üyesinin ders notları |
4 | İnsan genetiği | Öğretim üyesinin ders notları |
5 | Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
6 | Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
7 | Biyoinformatik | Öğretim üyesinin ders notları |
8 | Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji) | Öğretim üyesinin ders notları |
9 | Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu | Öğretim üyesinin ders notları |
10 | Biyolojik görüntüleme | Öğretim üyesinin ders notları |
11 | İlaç Geliştirme (küçük moleküller) | Öğretim üyesinin ders notları |
12 | İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme) | Öğretim üyesinin ders notları |
13 | Biyomalzemeler | Öğretim üyesinin ders notları |
14 | Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı | Öğretim üyesinin ders notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir. |
e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | KAND1121950 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) ,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler | 10, 16, 9 | A, E |
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
2 | Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
3 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Öğretim üyesinin ders notları |
4 | İnsan genetiği | Öğretim üyesinin ders notları |
5 | Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
6 | Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
7 | Biyoinformatik | Öğretim üyesinin ders notları |
8 | Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji) | Öğretim üyesinin ders notları |
9 | Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu | Öğretim üyesinin ders notları |
10 | Biyolojik görüntüleme | Öğretim üyesinin ders notları |
11 | İlaç Geliştirme (küçük moleküller) | Öğretim üyesinin ders notları |
12 | İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme) | Öğretim üyesinin ders notları |
13 | Biyomalzemeler | Öğretim üyesinin ders notları |
14 | Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı | Öğretim üyesinin ders notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir. |
e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |