Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL PATOLOJİ | KAND1211936 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Patolojide temel kavramları, hastalıkların ve patolojik olayların oluşum mekanizmalarının, tümörlerin genel özellikleri, etiyolojisi ve patogenezi, morfolojik özellikleri, sınıflandırılmaları ve patolojide kullanılan başlıca yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Patolojiye giriş,Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar,İnflamasyon ve Onarım,Hücre içi madde birikimi,Hemodinamik Bozukluklar,Hemodinamik Bozukluklar 2,Onarım ve yara iyileşmesi,Neoplazi,İmmün Sistem,İmmün Sistem Hastalıkları,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler,Kardiyovasküler Sisteme ait patolojiler 2,Gastrointestinal sisteme ait patolojiler,Gastrointestinal sisteme ait patolojiler 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Patoloji ile ilgili temel kavramları açıklar | 16, 9 | D, E |
Apoptozis ve nekroz kavramlarını tanımlar | 16, 9 | D, E |
İmmün sistem ve immün sistem hastalıklarını açıklar | 16, 9 | D, E |
Kanser biyolojisi ve karsinogenezi açıklar | 16, 9 | D, E |
İnflamasyonu ve inflamasyonun sınıflamasını tanımlar. | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patolojiye giriş | |
2 | Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar | Robbins Temel Patoloji, s. 1-28 |
3 | İnflamasyon ve Onarım | Robbins Temel Patoloji, s.29-74 |
4 | Hücre içi madde birikimi | Robbins Temel Patoloji, s. 23-28 |
5 | Hemodinamik Bozukluklar | Robbins Temel Patoloji, s. 75-98 |
6 | Hemodinamik Bozukluklar 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 75-98 |
7 | Onarım ve yara iyileşmesi | Robbins Temel Patoloji, s. 59-73 |
8 | Neoplazi | Robbins Temel Patoloji, s. 161-215 |
9 | İmmün Sistem | Robbins Temel Patoloji, s. 99-120 |
10 | İmmün Sistem Hastalıkları | Robbins Temel Patoloji, s. 99-160 |
11 | Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 365-406 |
12 | Kardiyovasküler Sisteme ait patolojiler 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 365-406 |
13 | Gastrointestinal sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 551-656 |
14 | Gastrointestinal sisteme ait patolojiler 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 551-656 |
Kaynak |
Ders sunusu öğrenciye verilir. |
Robbins Temel Patoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL PATOLOJİ | KAND1211936 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Patolojide temel kavramları, hastalıkların ve patolojik olayların oluşum mekanizmalarının, tümörlerin genel özellikleri, etiyolojisi ve patogenezi, morfolojik özellikleri, sınıflandırılmaları ve patolojide kullanılan başlıca yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Patolojiye giriş,Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar,İnflamasyon ve Onarım,Hücre içi madde birikimi,Hemodinamik Bozukluklar,Hemodinamik Bozukluklar 2,Onarım ve yara iyileşmesi,Neoplazi,İmmün Sistem,İmmün Sistem Hastalıkları,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler,Kardiyovasküler Sisteme ait patolojiler 2,Gastrointestinal sisteme ait patolojiler,Gastrointestinal sisteme ait patolojiler 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Patoloji ile ilgili temel kavramları açıklar | 16, 9 | D, E |
Apoptozis ve nekroz kavramlarını tanımlar | 16, 9 | D, E |
İmmün sistem ve immün sistem hastalıklarını açıklar | 16, 9 | D, E |
Kanser biyolojisi ve karsinogenezi açıklar | 16, 9 | D, E |
İnflamasyonu ve inflamasyonun sınıflamasını tanımlar. | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patolojiye giriş | |
2 | Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar | Robbins Temel Patoloji, s. 1-28 |
3 | İnflamasyon ve Onarım | Robbins Temel Patoloji, s.29-74 |
4 | Hücre içi madde birikimi | Robbins Temel Patoloji, s. 23-28 |
5 | Hemodinamik Bozukluklar | Robbins Temel Patoloji, s. 75-98 |
6 | Hemodinamik Bozukluklar 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 75-98 |
7 | Onarım ve yara iyileşmesi | Robbins Temel Patoloji, s. 59-73 |
8 | Neoplazi | Robbins Temel Patoloji, s. 161-215 |
9 | İmmün Sistem | Robbins Temel Patoloji, s. 99-120 |
10 | İmmün Sistem Hastalıkları | Robbins Temel Patoloji, s. 99-160 |
11 | Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 365-406 |
12 | Kardiyovasküler Sisteme ait patolojiler 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 365-406 |
13 | Gastrointestinal sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 551-656 |
14 | Gastrointestinal sisteme ait patolojiler 2 | Robbins Temel Patoloji, s. 551-656 |
Kaynak |
Ders sunusu öğrenciye verilir. |
Robbins Temel Patoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |