Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | KAND2115092 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iletişim ile ilgili temel kavramsal bilginin aktarılmasını, iletişim ve medya çalışmalarına dair tarihsel bir zeminin kavranmasını sağlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin sunum tekniklerine ve iletişim becerilerine dair yetkinlik, başarılı bir iletişim süreci gerçekleştirmek için gerekli olan ikna teknikleri, zaman ve stres yönetimi, liderlik vasıfları ile ilgili donanım kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri,İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi,Medyayı Anlamak,Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili,Sunum Tekniklerine Giriş,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk),Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk),Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk),Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri ,İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk),Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk),İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişimin temel ögelerini, iletişim sürecini açıklar. | 19, 9 | A, E |
İletişim ve medya çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar. | 19, 9 | A, E |
Sözsüz iletişim: beden dili unsurlarını aktarır. | 19, 9 | A, E |
Sunum tekniklerini ve başarılı bir sunumda dikkat edilecek hususları tanımlar. | 19, 9 | A, E |
İletişim sürecinde ikna tekniklerini, stres ve zaman yönetiminin önemini aktarır. | 19, 9 | A, E |
Dijitalleşmenin iletişim ve medya üzerindeki etkisini açıklar. | 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
2 | İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
3 | Medyayı Anlamak | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
4 | Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
5 | Sunum Tekniklerine Giriş | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
6 | Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
7 | Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
8 | İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
9 | Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
10 | Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
11 | Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
12 | İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
13 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
14 | İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
Kaynak |
Ünsal Oskay -İletişim ABC’si Nazife Güngör- İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri Guy Kawasaki- Sosyal Medya Sanatı Yeşim Esgin- İkna Teknolojileri Ann Handley- C. Chapman- Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | KAND2115092 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iletişim ile ilgili temel kavramsal bilginin aktarılmasını, iletişim ve medya çalışmalarına dair tarihsel bir zeminin kavranmasını sağlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin sunum tekniklerine ve iletişim becerilerine dair yetkinlik, başarılı bir iletişim süreci gerçekleştirmek için gerekli olan ikna teknikleri, zaman ve stres yönetimi, liderlik vasıfları ile ilgili donanım kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri,İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi,Medyayı Anlamak,Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili,Sunum Tekniklerine Giriş,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk),Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk),Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk),Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri ,İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk),Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk),İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişimin temel ögelerini, iletişim sürecini açıklar. | 19, 9 | A, E |
İletişim ve medya çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar. | 19, 9 | A, E |
Sözsüz iletişim: beden dili unsurlarını aktarır. | 19, 9 | A, E |
Sunum tekniklerini ve başarılı bir sunumda dikkat edilecek hususları tanımlar. | 19, 9 | A, E |
İletişim sürecinde ikna tekniklerini, stres ve zaman yönetiminin önemini aktarır. | 19, 9 | A, E |
Dijitalleşmenin iletişim ve medya üzerindeki etkisini açıklar. | 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
2 | İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
3 | Medyayı Anlamak | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
4 | Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
5 | Sunum Tekniklerine Giriş | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
6 | Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
7 | Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
8 | İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
9 | Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
10 | Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
11 | Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
12 | İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
13 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk) | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
14 | İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme | İlgili doküman ve ders notunun okunması |
Kaynak |
Ünsal Oskay -İletişim ABC’si Nazife Güngör- İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri Guy Kawasaki- Sosyal Medya Sanatı Yeşim Esgin- İkna Teknolojileri Ann Handley- C. Chapman- Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |