Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ | KAND2213132 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kranial sinirlerin; çıkış merkezleri, seyirleri, innervasyon sağladıkları vücut bölümleri, duyusal motor ve parasempatik lifler yönünden içeriklerinin detaylı olarak anlatılması ve servikal, brachial ve lumbosacral plexuslar hakkında anatomisini ve kliniğini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nervus olfactorius, koku yolları ve kliniği,Nervus opticus, görme yolları ve kliniği,Nervus oculomotorius, göz hareketleri, görme refleksleri ve kliniği,Nervus trochlearis ve kliniği,Nervus trigeminus, trigeminal nevralji ve kliniği,Nervus abducens ve kliniği,Nervus facialis, nervus hypoglossus, paralizileri ve kliniği,Nervus vestibulocochlearis ve kliniği,Nervus glossopharyngeus ve kliniği,Nervus vagus ve kliniği,Nervus accessorius ve kliniği,Plexus cervicalis, lezyonları ve kliniği,Plexus brachialis, lezyonları ve kliniği,Plexus lumbosacralis, lezyonları ve kliniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. N. olfactorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliği ve lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
2. N. opticus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini ve lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. N. oculomotorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliği bakımından lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. N. trochlearis'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. N. trigeminus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu lifleri, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
6. N. abducens'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
7. N. facialis ve n. hypoglossus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
8. N. vestibulocochlearis'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
9. N. glossopharyngeus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulgularını belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
10. N. vagus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. N. accessorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Plexus servikalis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümlerini ve lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Plexus brachialis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümleri ile birlikte lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları değerlendirir. | 11, 9 | A, D |
14. Plexus lumbosacralis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümleri ile birlikte lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nervus olfactorius, koku yolları ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.335, Gray's Anatomy S.2268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.452,696 |
2 | Nervus opticus, görme yolları ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.336-340, Gray's Anatomy S.2268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı s.453,696 |
3 | Nervus oculomotorius, göz hareketleri, görme refleksleri ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.340, Gray's Anatomy S.2268-2269, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.454,697 |
4 | Nervus trochlearis ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.340-341, Gray's Anatomy S.2269, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.455,699 |
5 | Nervus trigeminus, trigeminal nevralji ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.341-344, Gray's Anatomy S.2269-2273, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.456-458, 700-707 |
6 | Nervus abducens ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.344-346, Gray's Anatomy S.2273-2274, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 458, 708 |
7 | Nervus facialis, nervus hypoglossus, paralizileri ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.346-348, 356, Gray's Anatomy S.2274-2276, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.459,467,708,721 |
8 | Nervus vestibulocochlearis ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.348-350, Gray's Anatomy S.2276-2277, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.461,711 |
9 | Nervus glossopharyngeus ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.350-352, Gray's Anatomy S.2277-2278, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 462,713 |
10 | Nervus vagus ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.352-354, Gray's Anatomy S.2278-2282, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 464,716 |
11 | Nervus accessorius ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.354-356, Gray's Anatomy S.2282, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.465, 720 |
12 | Plexus cervicalis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy S.2288-2289, Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt-II S. 535-541 |
13 | Plexus brachialis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy s.2289-2295, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 177-187 |
14 | Plexus lumbosacralis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy S.2295-2302, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 236-241 |
Kaynak |
Snell Klinik Nöroanatomi. Gray's Anatomy 42. Baskı, Susan Standring. Sobotta Anatomi Konu Kitabı, Washcke Böckers Paulsen, Güneş Tıp Kitabevleri. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt-II, Prof. Dr. Fahri Dede, Nobel Tıp Kitabevi. Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 3 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 13 | 3 | 39 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 13 | 2 | 26 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 12 | 2 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ | KAND2213132 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kranial sinirlerin; çıkış merkezleri, seyirleri, innervasyon sağladıkları vücut bölümleri, duyusal motor ve parasempatik lifler yönünden içeriklerinin detaylı olarak anlatılması ve servikal, brachial ve lumbosacral plexuslar hakkında anatomisini ve kliniğini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nervus olfactorius, koku yolları ve kliniği,Nervus opticus, görme yolları ve kliniği,Nervus oculomotorius, göz hareketleri, görme refleksleri ve kliniği,Nervus trochlearis ve kliniği,Nervus trigeminus, trigeminal nevralji ve kliniği,Nervus abducens ve kliniği,Nervus facialis, nervus hypoglossus, paralizileri ve kliniği,Nervus vestibulocochlearis ve kliniği,Nervus glossopharyngeus ve kliniği,Nervus vagus ve kliniği,Nervus accessorius ve kliniği,Plexus cervicalis, lezyonları ve kliniği,Plexus brachialis, lezyonları ve kliniği,Plexus lumbosacralis, lezyonları ve kliniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. N. olfactorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliği ve lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
2. N. opticus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini ve lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. N. oculomotorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliği bakımından lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. N. trochlearis'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. N. trigeminus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu lifleri, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
6. N. abducens'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
7. N. facialis ve n. hypoglossus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
8. N. vestibulocochlearis'i çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
9. N. glossopharyngeus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulgularını belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
10. N. vagus'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. N. accessorius'u çıkış merkezi, innervasyonları ve içinde bulundurduğu liflerin niteliğini, lezyonunda ortaya çıkacak olan klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Plexus servikalis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümlerini ve lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Plexus brachialis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümleri ile birlikte lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları değerlendirir. | 11, 9 | A, D |
14. Plexus lumbosacralis'in klinik anatomisini çıkış yaptığı segmentler, dalları, innerve ettiği vücut bölümleri ile birlikte lezyonu sonucunda ortaya çıkacak klinik bulguları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nervus olfactorius, koku yolları ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.335, Gray's Anatomy S.2268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.452,696 |
2 | Nervus opticus, görme yolları ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.336-340, Gray's Anatomy S.2268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı s.453,696 |
3 | Nervus oculomotorius, göz hareketleri, görme refleksleri ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.340, Gray's Anatomy S.2268-2269, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.454,697 |
4 | Nervus trochlearis ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.340-341, Gray's Anatomy S.2269, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.455,699 |
5 | Nervus trigeminus, trigeminal nevralji ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.341-344, Gray's Anatomy S.2269-2273, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.456-458, 700-707 |
6 | Nervus abducens ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.344-346, Gray's Anatomy S.2273-2274, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 458, 708 |
7 | Nervus facialis, nervus hypoglossus, paralizileri ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.346-348, 356, Gray's Anatomy S.2274-2276, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.459,467,708,721 |
8 | Nervus vestibulocochlearis ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.348-350, Gray's Anatomy S.2276-2277, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.461,711 |
9 | Nervus glossopharyngeus ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.350-352, Gray's Anatomy S.2277-2278, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 462,713 |
10 | Nervus vagus ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.352-354, Gray's Anatomy S.2278-2282, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 464,716 |
11 | Nervus accessorius ve kliniği | Klinik Nöroanatomi S.354-356, Gray's Anatomy S.2282, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.465, 720 |
12 | Plexus cervicalis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy S.2288-2289, Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt-II S. 535-541 |
13 | Plexus brachialis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy s.2289-2295, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 177-187 |
14 | Plexus lumbosacralis, lezyonları ve kliniği | Gray's Anatomy S.2295-2302, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 236-241 |
Kaynak |
Snell Klinik Nöroanatomi. Gray's Anatomy 42. Baskı, Susan Standring. Sobotta Anatomi Konu Kitabı, Washcke Böckers Paulsen, Güneş Tıp Kitabevleri. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt-II, Prof. Dr. Fahri Dede, Nobel Tıp Kitabevi. Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |