Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ | KAND2211674 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak. Topografik olarak bu bölgede yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini açıklamak. Baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamak ve enfeksiyon yayılımları ile bağlantısını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalis,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalis,Paranasal sinüsler ve topografik önemi,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis,Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina,Boyun, boynun fasial tabakaları,Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anterius,Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoidea,Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoidea,Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Dental Anestezi Anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açıları tanımlar. | 18, 9 | A, D |
2. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio frontalis ve regio occipitas'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, D |
3. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio parietalis ve regio temporalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, D |
4. Paranasal sinüsler ve topografik önemini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, D |
5. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgelerinden regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 16, 18, 19, 9 | A, D |
6. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 16, 18, 19, 9 | A, D |
7. Yüzün Derin Bölgeleri fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 16, 9 | A, D |
8. Boyun bölgesinde yer alan fasciaları ve bu fasciaların birbirleri ile olan bağlantılarını açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, D |
9. Boyun Bölgelerinden regio cervicale anterius'u sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 14, 16, 18, 9 | A, D |
10. Boyun Bölgelerinden regio cervicale lateralis ve regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 14, 16, 19, 9 | A, D |
11. Boyun Bölgelerinden regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
12. Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
13. Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
14. Dental anestezi uygulama yöntemlerini ve bölgelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.15-23 |
2 | Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-242 |
3 | Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-245 |
4 | Paranasal sinüsler ve topografik önemi | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 508-511 |
5 | Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447 |
6 | Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447 |
7 | Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.133-159, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 447-451 |
8 | Boyun, boynun fasial tabakaları | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.170-180, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 551-552 |
9 | Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anterius | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544 |
10 | Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi S. 180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544 |
11 | Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051 |
12 | Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256 |
13 | Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 551-555 |
14 | Dental Anestezi Anatomisi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.256-277 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter -Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 7 | 49 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ | KAND2211674 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak. Topografik olarak bu bölgede yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini açıklamak. Baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamak ve enfeksiyon yayılımları ile bağlantısını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalis,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalis,Paranasal sinüsler ve topografik önemi,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis,Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina,Boyun, boynun fasial tabakaları,Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anterius,Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoidea,Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoidea,Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Dental Anestezi Anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açıları tanımlar. | 18, 9 | A, D |
2. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio frontalis ve regio occipitas'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, D |
3. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio parietalis ve regio temporalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, D |
4. Paranasal sinüsler ve topografik önemini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, D |
5. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgelerinden regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 16, 18, 19, 9 | A, D |
6. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 16, 18, 19, 9 | A, D |
7. Yüzün Derin Bölgeleri fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 16, 9 | A, D |
8. Boyun bölgesinde yer alan fasciaları ve bu fasciaların birbirleri ile olan bağlantılarını açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, D |
9. Boyun Bölgelerinden regio cervicale anterius'u sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 14, 16, 18, 9 | A, D |
10. Boyun Bölgelerinden regio cervicale lateralis ve regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 14, 16, 19, 9 | A, D |
11. Boyun Bölgelerinden regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
12. Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
13. Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
14. Dental anestezi uygulama yöntemlerini ve bölgelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.15-23 |
2 | Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-242 |
3 | Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-245 |
4 | Paranasal sinüsler ve topografik önemi | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 508-511 |
5 | Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447 |
6 | Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447 |
7 | Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.133-159, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 447-451 |
8 | Boyun, boynun fasial tabakaları | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.170-180, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 551-552 |
9 | Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anterius | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544 |
10 | Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi S. 180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544 |
11 | Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051 |
12 | Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256 |
13 | Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 551-555 |
14 | Dental Anestezi Anatomisi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.256-277 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter -Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |