Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | KAND1121940 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 72 | 72 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 92 | 92 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | KAND1121940 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |