Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ | KAND1211943 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 14 |
Ders Programı | Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Santral sinir sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını öğrenmek, sinir sisteminin temel işlevini kavramak ve sinir sistemi ile ilgili sık rastlanan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş, nöronlar, merkezi ve periferik sinir sistemi ,Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon,Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması,Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, kranial sinirlere giriş, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı refleksleri, beyin sapı kanlanması,Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellar korteks ve iç yapısı, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları, cerebellum kanlanması, Cerebellar lezyonlar ve belirtileri,Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, telencephalon'un sinir lifleri, diencephalon, ventriculus tertius, cerebral loblar, cerebral dominansi,Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, Limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, rhinencephalon, koku yolları, hippocampus formasyonu, retiküler formasyonu,Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları ,Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları, kranial sinir lezyonları,Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları,Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler,Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, hematomlar ve zarlarla ilişkisi, klinik girişimler,Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı yapımı ve dolaşımı, kan-beyin bariyeri,Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, willis poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, sinüs cavernosus içinde ve etrafında bulunan nöral yapılar, medulla spinalis’in arterleri ve venleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin temel özelliklerini ve içeriğini, merkezi ve periferik sinir sistemininin yapılarını gösterir | 11, 9 | A, D |
Periferik sinir sistemine ait yapılardan spinal sinirlerin pleksus oluşumlarını ve kranial sinirlerin çekirdeklerini, innervasyon bölgelerini, fonksiyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 9 | A, D |
Medulla spinalisin anatomisi ve bağlantılarınını klinik semptomlar ile eşleştirir | 10, 11, 13, 16, 19, 9 | A, D |
Beyin sapı anatomisini, çekirdeklerini, fonksiyonlarını, bağlantılarını ve lezyonlarını tanımlar. | 11, 23, 9 | A, D |
Cerebellum anatomisini ve bağlantılarını klinik semptomlar ile eşleştirir | 10, 11, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D |
Cerebral korteksi, broadmann alanlarını, fonksiyonlarını, limbik sistem yapılarını ve bağlantılarını, hippokampus formasyonunu ve retiküler formasyonu açıklar. | 11, 16, 23, 4, 5, 9 | A, D |
Bazal çekirdekleri, anatomisini, bağlantılarını, fonksiyonlarını ile lezyonlarının ilişkisini analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 9 | A, D |
Diencephalon yapılarının anatomisini klinik lezyonlarla eşleştirir. | 10, 11, 13, 19, 5, 9 | A, D |
Otonom sinir sistemini, sempatik ve parasempatik bölümleri, innervasyon bölgelerini, otonomik ganglionları ve ilişkili refleksleri analiz eder. | 11, 16, 23, 9 | A, D |
Beyin ve omurilik zarlarını, zarlar arası aralıkları, ventriküler sistem anatomisini, konumunu, birbirleriyle olan bağlantılarını, koroid pleksusu, BOS üretimini ve dolaşımını ve klinik girişimleri açıklar. | 11, 13, 16, 23, 9 | A, D |
Beyin ve omuriliğin arteriyel ve venöz dolaşımını, willis poligonunu, beynin dural sinüslerini ve drenajını tanımlar. | 11, 16, 23, 4, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş, nöronlar, merkezi ve periferik sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 1-57; Gray's anatomi 42. baskı, s. 386-397 |
2 | Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon | Klinik nöroanatomi, s. 80-102; Anatomi 2. cilt, s. 130-182 |
3 | Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi 2. cilt, s. 220-239 |
4 | Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, kranial sinirlere giriş, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı refleksleri, beyin sapı kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 185-219; Gray's anatomi 42. baskı, s. 442-464; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 683-684 |
5 | Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellar korteks ve iç yapısı, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları, cerebellum kanlanması, Cerebellar lezyonlar ve belirtileri | Klinik nöroanatomi, s. 229-241, Gray's anatomi 42. baskı, s. 465-489; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 687-690 |
6 | Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, telencephalon'un sinir lifleri, diencephalon, ventriculus tertius, cerebral loblar, cerebral dominansi | Klinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı, s. 512-539, Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 648-654 |
7 | Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, Limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, rhinencephalon, koku yolları, hippocampus formasyonu, retiküler formasyonu | Klinik nöroanatomi, s. 279-306; Gray's anatomi 42. baskı, s.512-539; Anatomi 2. cilt, s. 288-309, Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 654-662 |
8 | Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511 |
9 | Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları, kranial sinir lezyonları | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 690-72 |
10 | Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 363-382; Gray's Anatomi 42. baskı, s. 489-502 |
11 | Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
12 | Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, hematomlar ve zarlarla ilişkisi, klinik girişimler | Klinik nöroanatomi, s. 418-427; Gray's anatomi 42. baskı, s. 398-414, |
13 | Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı yapımı ve dolaşımı, kan-beyin bariyeri | Klinik nöroanatomi, s. 436-455; Gray's anatomi 42. baskı, s. 415-424 |
14 | Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, willis poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, sinüs cavernosus içinde ve etrafında bulunan nöral yapılar, medulla spinalis’in arterleri ve venleri | Klinik nöroanatomi, s. 464-475; Anatomi 2. cilt, s. 351-352, sobotta monu kitabı, Cilt 2, s. 702 |
Kaynak |
1-Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell; 2-Gray's anatomi 42. baskı; 3-Anatomi 2. cilt, Kaplan Arıncı ve Alaittin Elhan 4-Sobotta Anatomi Konu Kitabı, Cilt 2 |
1-Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı 1. Baskı 1998 2-Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 15 | 210 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 418 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(418/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ | KAND1211943 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 14 |
Ders Programı | Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Santral sinir sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını öğrenmek, sinir sisteminin temel işlevini kavramak ve sinir sistemi ile ilgili sık rastlanan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş, nöronlar, merkezi ve periferik sinir sistemi ,Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon,Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması,Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, kranial sinirlere giriş, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı refleksleri, beyin sapı kanlanması,Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellar korteks ve iç yapısı, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları, cerebellum kanlanması, Cerebellar lezyonlar ve belirtileri,Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, telencephalon'un sinir lifleri, diencephalon, ventriculus tertius, cerebral loblar, cerebral dominansi,Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, Limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, rhinencephalon, koku yolları, hippocampus formasyonu, retiküler formasyonu,Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları ,Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları, kranial sinir lezyonları,Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları,Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler,Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, hematomlar ve zarlarla ilişkisi, klinik girişimler,Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı yapımı ve dolaşımı, kan-beyin bariyeri,Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, willis poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, sinüs cavernosus içinde ve etrafında bulunan nöral yapılar, medulla spinalis’in arterleri ve venleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin temel özelliklerini ve içeriğini, merkezi ve periferik sinir sistemininin yapılarını gösterir | 11, 9 | A, D |
Periferik sinir sistemine ait yapılardan spinal sinirlerin pleksus oluşumlarını ve kranial sinirlerin çekirdeklerini, innervasyon bölgelerini, fonksiyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 9 | A, D |
Medulla spinalisin anatomisi ve bağlantılarınını klinik semptomlar ile eşleştirir | 10, 11, 13, 16, 19, 9 | A, D |
Beyin sapı anatomisini, çekirdeklerini, fonksiyonlarını, bağlantılarını ve lezyonlarını tanımlar. | 11, 23, 9 | A, D |
Cerebellum anatomisini ve bağlantılarını klinik semptomlar ile eşleştirir | 10, 11, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D |
Cerebral korteksi, broadmann alanlarını, fonksiyonlarını, limbik sistem yapılarını ve bağlantılarını, hippokampus formasyonunu ve retiküler formasyonu açıklar. | 11, 16, 23, 4, 5, 9 | A, D |
Bazal çekirdekleri, anatomisini, bağlantılarını, fonksiyonlarını ile lezyonlarının ilişkisini analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 9 | A, D |
Diencephalon yapılarının anatomisini klinik lezyonlarla eşleştirir. | 10, 11, 13, 19, 5, 9 | A, D |
Otonom sinir sistemini, sempatik ve parasempatik bölümleri, innervasyon bölgelerini, otonomik ganglionları ve ilişkili refleksleri analiz eder. | 11, 16, 23, 9 | A, D |
Beyin ve omurilik zarlarını, zarlar arası aralıkları, ventriküler sistem anatomisini, konumunu, birbirleriyle olan bağlantılarını, koroid pleksusu, BOS üretimini ve dolaşımını ve klinik girişimleri açıklar. | 11, 13, 16, 23, 9 | A, D |
Beyin ve omuriliğin arteriyel ve venöz dolaşımını, willis poligonunu, beynin dural sinüslerini ve drenajını tanımlar. | 11, 16, 23, 4, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş, nöronlar, merkezi ve periferik sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 1-57; Gray's anatomi 42. baskı, s. 386-397 |
2 | Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon | Klinik nöroanatomi, s. 80-102; Anatomi 2. cilt, s. 130-182 |
3 | Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi 2. cilt, s. 220-239 |
4 | Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, kranial sinirlere giriş, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı refleksleri, beyin sapı kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 185-219; Gray's anatomi 42. baskı, s. 442-464; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 683-684 |
5 | Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellar korteks ve iç yapısı, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları, cerebellum kanlanması, Cerebellar lezyonlar ve belirtileri | Klinik nöroanatomi, s. 229-241, Gray's anatomi 42. baskı, s. 465-489; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 687-690 |
6 | Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, telencephalon'un sinir lifleri, diencephalon, ventriculus tertius, cerebral loblar, cerebral dominansi | Klinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı, s. 512-539, Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 648-654 |
7 | Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, Limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, rhinencephalon, koku yolları, hippocampus formasyonu, retiküler formasyonu | Klinik nöroanatomi, s. 279-306; Gray's anatomi 42. baskı, s.512-539; Anatomi 2. cilt, s. 288-309, Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 654-662 |
8 | Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511 |
9 | Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları, kranial sinir lezyonları | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342; Sobotta konu kitabı, Cilt 2, s. 690-72 |
10 | Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 363-382; Gray's Anatomi 42. baskı, s. 489-502 |
11 | Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
12 | Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, hematomlar ve zarlarla ilişkisi, klinik girişimler | Klinik nöroanatomi, s. 418-427; Gray's anatomi 42. baskı, s. 398-414, |
13 | Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı yapımı ve dolaşımı, kan-beyin bariyeri | Klinik nöroanatomi, s. 436-455; Gray's anatomi 42. baskı, s. 415-424 |
14 | Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, willis poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, sinüs cavernosus içinde ve etrafında bulunan nöral yapılar, medulla spinalis’in arterleri ve venleri | Klinik nöroanatomi, s. 464-475; Anatomi 2. cilt, s. 351-352, sobotta monu kitabı, Cilt 2, s. 702 |
Kaynak |
1-Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell; 2-Gray's anatomi 42. baskı; 3-Anatomi 2. cilt, Kaplan Arıncı ve Alaittin Elhan 4-Sobotta Anatomi Konu Kitabı, Cilt 2 |
1-Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı 1. Baskı 1998 2-Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |