Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Seminer I,Seminer II; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel makale yazabilecektir.11, 3B
1.1. Araştırma planı hazırlar.11, 3B
1.2. Literatür taraması yapar11, 3B
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar.11, 3B
2. Bilimsel makaleleri yorumlayabilecektir.11, 3B
2.1. Araştırma amacını açıklar.11, 3B
2.2. Araştırma metodunu tartışır11, 3B
2.3. Elde edilen sonuçları özetler.11, 3B
3. Makale sunumunu planlayabilecektir.11, 3B
3.1. Sunu taslağını hazırlar.11, 3B
3.2. Makaleyi özetler11, 3B
3.3. Konuya ilişkin literatür sunar11, 3B
Öğretim Yöntemleri:11: Seminer, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması
4Makale yazarken dikkat edilecek konular
5Tez yazımında uyulması gereken ilkeler
6Seminer I
7Seminer II
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar.
medipol kütüphane e-kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
0
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
0
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
0
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
0
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
0
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
0
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
0
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
0
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
0
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
0
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
0
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
0
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
0
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu