Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ KESİT ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sistemi anatomisini oluşturan yapıları kesitlerde tanımayı, topografik yerleşimini, komşu yapılarını öğrenmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin temel bölümleri,Merkezi sinir sisteminin gelişimi,Medulla spinalis’in makroskopik görünümü, Medulla spinalis’in inen ve çıkan yolları,Medulla spinalis yaralanmalarının kliniği,Beyin sapının makroskopik görünümü,Beyin sapının iç yapsı,Beyin sapı yaralanmalarının kliniği,Diencephelon,Serebral Hemisferin lobları, Serebral Hemisferin iç yapısı,Serebral hemisfer lezyonlarının kliniği,Formantio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Medulla spinalis ve beyin sapı içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu açıklar.11, 13, 5, 9A, D
1.1. Medulla spinalis ve beyin sapının genel yapısını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Medulla spinalis ve beyin sapında bulunan inen ve çıkan yolları tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
1.3. Medulla spinalis ve beyin sapı hasarları sonucu ortaya çıkan klinik tabloları açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Beyin içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
2. 2. Beyindeki ana sinir yollarını ve hücre gruplarının pozisyon ve fonksiyonları açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2.1. Beyinin genel yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin temel bölümleriAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sisteminin gelişimiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
3Medulla spinalis’in makroskopik görünümüKlinik Nöroanatomi - S.133-164, Anatomi Cilt-II S. 220-227
4 Medulla spinalis’in inen ve çıkan yollarıAnatomi Cilt-II - S.228-237, Klinik Nöroanatomi - S.143-155, Nöroanatomi S.104-114
5Medulla spinalis yaralanmalarının kliniğiKlinik Nöroanatomi - S.165-177, Nöroanatomi S.117-129
6Beyin sapının makroskopik görünümüKlinik nöroanatomi, S. 187-246
7Beyin sapının iç yapsıKlinik Nöroanatomi - S.133-164, Anatomi Cilt-II S. 220-227
8Beyin sapı yaralanmalarının kliniğiKlinik Nöroanatomi - S.196-221, Anatomi Cilt-II S.265-285
9DiencephelonKlinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı
10Serebral Hemisferin loblarıAnatomi-Kaplan Arıcı S. 300-302
11 Serebral Hemisferin iç yapısıKlinik nöroanatomi, s. 279-306
12Serebral hemisfer lezyonlarının kliniğiKlinik nöroanatomi, s. 279-306
13Formantio reticularis ve limbik sistemKlinik nöroanatomi, S. 304-313 ve 427-442
14Bazal çekirdeklerKlinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511
Kaynak
Dersin sunumu öğrenciye verilir.
Gray’s Anatomy, - İnsan anatomi atlası, FH Netter - Nöroanatomi Prof. Dr. Doğan Taner - Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14684
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ KESİT ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sistemi anatomisini oluşturan yapıları kesitlerde tanımayı, topografik yerleşimini, komşu yapılarını öğrenmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin temel bölümleri,Merkezi sinir sisteminin gelişimi,Medulla spinalis’in makroskopik görünümü, Medulla spinalis’in inen ve çıkan yolları,Medulla spinalis yaralanmalarının kliniği,Beyin sapının makroskopik görünümü,Beyin sapının iç yapsı,Beyin sapı yaralanmalarının kliniği,Diencephelon,Serebral Hemisferin lobları, Serebral Hemisferin iç yapısı,Serebral hemisfer lezyonlarının kliniği,Formantio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Medulla spinalis ve beyin sapı içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu açıklar.11, 13, 5, 9A, D
1.1. Medulla spinalis ve beyin sapının genel yapısını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Medulla spinalis ve beyin sapında bulunan inen ve çıkan yolları tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
1.3. Medulla spinalis ve beyin sapı hasarları sonucu ortaya çıkan klinik tabloları açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Beyin içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
2. 2. Beyindeki ana sinir yollarını ve hücre gruplarının pozisyon ve fonksiyonları açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2.1. Beyinin genel yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin temel bölümleriAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sisteminin gelişimiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
3Medulla spinalis’in makroskopik görünümüKlinik Nöroanatomi - S.133-164, Anatomi Cilt-II S. 220-227
4 Medulla spinalis’in inen ve çıkan yollarıAnatomi Cilt-II - S.228-237, Klinik Nöroanatomi - S.143-155, Nöroanatomi S.104-114
5Medulla spinalis yaralanmalarının kliniğiKlinik Nöroanatomi - S.165-177, Nöroanatomi S.117-129
6Beyin sapının makroskopik görünümüKlinik nöroanatomi, S. 187-246
7Beyin sapının iç yapsıKlinik Nöroanatomi - S.133-164, Anatomi Cilt-II S. 220-227
8Beyin sapı yaralanmalarının kliniğiKlinik Nöroanatomi - S.196-221, Anatomi Cilt-II S.265-285
9DiencephelonKlinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı
10Serebral Hemisferin loblarıAnatomi-Kaplan Arıcı S. 300-302
11 Serebral Hemisferin iç yapısıKlinik nöroanatomi, s. 279-306
12Serebral hemisfer lezyonlarının kliniğiKlinik nöroanatomi, s. 279-306
13Formantio reticularis ve limbik sistemKlinik nöroanatomi, S. 304-313 ve 427-442
14Bazal çekirdeklerKlinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511
Kaynak
Dersin sunumu öğrenciye verilir.
Gray’s Anatomy, - İnsan anatomi atlası, FH Netter - Nöroanatomi Prof. Dr. Doğan Taner - Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35