Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ KESİT ANATOMİSİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Merkezi sinir sisteminin kesit anatomisini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sisteminin temel bölümleri,Merkezi sinir sisteminin gelişimi,Medulla spinalis’in makroskopik görünümü, Medulla spinalis’in inen ve çıkan yolları,Medulla spinalis yaralanmalarının kliniği,Beyin sapının makroskopik görünümü,Beyin sapının iç yapsı,Beyin sapı yaralanmalarının kliniği,Diencephelon,Serebral Hemisferin lobları, Serebral Hemisferin iç yapısı,Serebral hemisfer lezyonlarının kliniği,Formantio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Medulla spinalisve beyin sapı içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu tanımlayabilecektir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.1. Medulla spinalis ve beyin sapının genel yapısını bilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.2. Medulla spinalis ve beyin sapında bulunan inen ve çıkan yollar hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.3. Medulla spinalis ve beyin sapı hasarları sonucu ortaya çıkan klinik tablo hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 12, 5, 8 | A |
2. Beyin içindeki ana sinir yollarını ve nöron gruplarının pozisyonunu tanımlayabilecektir. | 1, 12, 5, 8 | A |
2. 2. Beyindeki ana sinir yollarını ve hücre gruplarının pozisyon ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.1. Beyinin genel yapısını bilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Merkezi sinir sisteminin temel bölümleri | |
2 | Merkezi sinir sisteminin gelişimi | |
3 | Medulla spinalis’in makroskopik görünümü | |
4 | Medulla spinalis’in inen ve çıkan yolları | |
5 | Medulla spinalis yaralanmalarının kliniği | |
6 | Beyin sapının makroskopik görünümü | |
7 | Beyin sapının iç yapsı | |
8 | Beyin sapı yaralanmalarının kliniği | |
9 | Diencephelon | |
10 | Serebral Hemisferin lobları | |
11 | Serebral Hemisferin iç yapısı | |
12 | Serebral hemisfer lezyonlarının kliniği | |
13 | Formantio reticularis ve limbik sistem | |
14 | Bazal çekirdekler |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
Gray’s Anatomy, - İnsan anatomi atlası, FH Netter - Nöroanatomi Prof. Dr. Doğan Taner - Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |