Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.10, 18, 5, 9F
Bilimsel kavramını tanımlar.10, 9F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.10, 9F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.10, 9F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.10, 9F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.10, 9F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.10, 9F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12929
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.10, 18, 5, 9F
Bilimsel kavramını tanımlar.10, 9F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.10, 9F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.10, 9F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.10, 9F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.10, 9F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.10, 9F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35