Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişin nöral temelini ve nöral bilginin bilinçli ve bilinçsiz işlenmesini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu,2. Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu,3. Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri,4. Bilişin Organizasyonu,5. Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları,6. Ara Sınav,7. Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi,8. Bazal Ganglia – I,9. Bazal Ganglia – II,10. Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu,11. Beyin sapının Modulasyon Görevi,12. Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus,13. Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık,14. Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Santral sinir sisteminin, algının ve hareketin fonksiyonel organizasyonunu tartışabilir (Analiz). | ||
1.1. Serebral korteksin tabaka ve sütünlarını adlandırır (bilgi). | ||
1.2. Sub-kortikal çekirdeklerin işlevini açıklar (kavrama). | ||
1.3. Merkezi ve çevresel sinir sisteminin majör farklarını ayırt eder (analiz). | ||
1.4. Somatosensör sistemin kısımlarını ve işleyişini kendi cümleleriyle ifade eder (kavrama). | ||
1.5. Duysal ve motor bilginin yolaklarını tanımlar (bilgi). | ||
2.Uzay ve hareketin içsel temsillerini çözümleyebilir (Analiz). | ||
5.Beyin sapının duysal, motor ve refleks fonksiyonunu ve düzenleyici rolünü tartışabilecektir (Analiz). | ||
6.1.Viseral motor nöron çekirdeklerini listeler (bilgi). | ||
7.1.Duygu ve his bozukluklarını listeler (bilgi). | ||
2.1. Bilinçli ve bilinç dışı işlemlemeyi yorumlar (uygulama). | ||
3. Kortikal duysal ve premotor işlemlemeyi karşılaştırabilecektir (Analiz). | ||
3.1. Seri ve paralel kortikal işlemlemeyi tanımlar (bilgi). | ||
3.2. Her bir modalitenin dorsal ve ventral asosiyasyon alanlarını ve bilgi işlemlenmesindeki görevlerini listeler (bilgi). | ||
3.3. Her bir kortikal modalitenin olası klinik problemi tartışır (analiz). | ||
3.4. Fonksiyonel nöral görüntüleme metodlarını özetler (kavrama). | ||
4. Bazal ganglianın kısımlarını ve işlevini sınıflandırabilir (Analiz). | ||
4.1. Bazal ganglia devrelerinin hareket, göz hareketi, duygudurum, ödül ve yönetici işlevlerdeki görevlerini listeler (bilgi). | ||
4.2. Basal ganglia hastalıklarını listeler (bilgi). | ||
5.1. Kafa sinirlerini ve fonksiyonlarını özetler (kavrama). | ||
5.2. Kafa sinirlerinin çekirdeklerini ve fonksiyonlarını özetler (kavrama). | ||
5.3. Beyin sapı hastalıklarını listeler (bilgi) . | ||
6. Otonomik motor sistemi çözümleyebilir (Analiz). | ||
6.2. Hipotalamusun otonom, endokrin ve davranışsal cevapları entegre etme rolünü tanır (kavrama). | ||
6.3. Hipotalamusun klinik problemlerini listeler (bilgi). | ||
7. Duyguları ve hisleri tartışabilir (Analiz). | ||
8. Homeostazi, motivasyon ve bağımlılık devrelerini tartışabilir. (Analiz). |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu | |
2 | 2. Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu | |
3 | 3. Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri | |
4 | 4. Bilişin Organizasyonu | |
5 | 5. Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları | |
6 | 6. Ara Sınav | |
7 | 7. Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi | |
8 | 8. Bazal Ganglia – I | |
9 | 9. Bazal Ganglia – II | |
10 | 10. Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu | |
11 | 11. Beyin sapının Modulasyon Görevi | |
12 | 12. Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus | |
13 | 13. Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık | |
14 | 14. Genel Sınav |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |