Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişin nöral temelini ve nöral bilginin bilinçli ve bilinçsiz işlenmesini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu,Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu,Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri,Bilişin Organizasyonu,Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları,Ara Sınav,Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi,Bazal Ganglia – I,Bazal Ganglia – II,Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu,Beyin sapının Modulasyon Görevi,Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus,Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Santral sinir sisteminin, algının ve hareketin fonksiyonel organizasyonunu analiz eder. (Analiz). | 10, 9 | A, D |
1.1. Serebral korteksin tabaka ve sütünlarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
1.2. Sub-kortikal çekirdeklerin işlevini açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
1.3. Merkezi ve çevresel sinir sisteminin majör farklarını açıklar (analiz). | 10, 9 | A, D |
2.Uzay ve hareketin içsel temsillerini çözümler. (Analiz). | 10, 9 | A, D |
3.Her bir modalitenin dorsal ve ventral asosiyasyon alanlarını ve bilgi işlemlenmesindeki görevlerini belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
5.Beyin sapının duysal, motor ve refleks fonksiyonunu ve düzenleyici rolünü açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
6.1.Viseral motor nöron çekirdeklerini belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
3.1. Seri ve paralel kortikal işlemlemeyi tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
4. Bazal ganglianın kısımlarını ve işlevini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.1. Bazal ganglia devrelerinin hareket, göz hareketi, duygudurum, ödül ve yönetici işlevlerdeki görevlerini tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
4.2. Basal ganglia hastalıklarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
5.1. Kafa sinirlerini ve fonksiyonlarını tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
5.2. Kafa sinirlerinin çekirdeklerini ve fonksiyonlarını açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
5.3. Beyin sapı hastalıklarını değerlendirir (bilgi) . | 10, 9 | A, D |
6. Otonomik motor sistemi çözümler (Analiz). | 10, 9 | A, D |
6.2. Hipotalamusun otonom, endokrin ve davranışsal cevapları entegre etme rolünü tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
6.3. Hipotalamusun klinik problemlerini değerlendirir (bilgi). | 10, 9 | A, D |
7. Duyguları, hisleri ve bozukluklarını tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
8. Homeostazi, motivasyon ve bağımlılık devrelerini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
2 | Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
3 | Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri | İlgili ders notunun okunması |
4 | Bilişin Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
5 | Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları | İlgili ders notunun okunması |
6 | Ara Sınav | |
7 | Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi | İlgili ders notunun okunması |
8 | Bazal Ganglia – I | İlgili ders notunun okunması |
9 | Bazal Ganglia – II | İlgili ders notunun okunması |
10 | Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu | İlgili ders notunun okunması |
11 | Beyin sapının Modulasyon Görevi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus | İlgili ders notunun okunması |
13 | Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık | İlgili ders notunun okunması |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişin nöral temelini ve nöral bilginin bilinçli ve bilinçsiz işlenmesini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu,Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu,Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri,Bilişin Organizasyonu,Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları,Ara Sınav,Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi,Bazal Ganglia – I,Bazal Ganglia – II,Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu,Beyin sapının Modulasyon Görevi,Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus,Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Santral sinir sisteminin, algının ve hareketin fonksiyonel organizasyonunu analiz eder. (Analiz). | 10, 9 | A, D |
1.1. Serebral korteksin tabaka ve sütünlarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
1.2. Sub-kortikal çekirdeklerin işlevini açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
1.3. Merkezi ve çevresel sinir sisteminin majör farklarını açıklar (analiz). | 10, 9 | A, D |
2.Uzay ve hareketin içsel temsillerini çözümler. (Analiz). | 10, 9 | A, D |
3.Her bir modalitenin dorsal ve ventral asosiyasyon alanlarını ve bilgi işlemlenmesindeki görevlerini belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
5.Beyin sapının duysal, motor ve refleks fonksiyonunu ve düzenleyici rolünü açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
6.1.Viseral motor nöron çekirdeklerini belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
3.1. Seri ve paralel kortikal işlemlemeyi tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
4. Bazal ganglianın kısımlarını ve işlevini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.1. Bazal ganglia devrelerinin hareket, göz hareketi, duygudurum, ödül ve yönetici işlevlerdeki görevlerini tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
4.2. Basal ganglia hastalıklarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
5.1. Kafa sinirlerini ve fonksiyonlarını tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
5.2. Kafa sinirlerinin çekirdeklerini ve fonksiyonlarını açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
5.3. Beyin sapı hastalıklarını değerlendirir (bilgi) . | 10, 9 | A, D |
6. Otonomik motor sistemi çözümler (Analiz). | 10, 9 | A, D |
6.2. Hipotalamusun otonom, endokrin ve davranışsal cevapları entegre etme rolünü tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
6.3. Hipotalamusun klinik problemlerini değerlendirir (bilgi). | 10, 9 | A, D |
7. Duyguları, hisleri ve bozukluklarını tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
8. Homeostazi, motivasyon ve bağımlılık devrelerini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
2 | Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
3 | Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri | İlgili ders notunun okunması |
4 | Bilişin Organizasyonu | İlgili ders notunun okunması |
5 | Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları | İlgili ders notunun okunması |
6 | Ara Sınav | |
7 | Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi | İlgili ders notunun okunması |
8 | Bazal Ganglia – I | İlgili ders notunun okunması |
9 | Bazal Ganglia – II | İlgili ders notunun okunması |
10 | Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu | İlgili ders notunun okunması |
11 | Beyin sapının Modulasyon Görevi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus | İlgili ders notunun okunması |
13 | Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık | İlgili ders notunun okunması |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |