Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDOKRİN SİSTEM VE DUYU ORGANLARI ANATOMİSİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Endokrin sistemin ve duyu organlarının embriyolojik, histolojik ve anatomik yapıları ile biyokimyasal ve fizyolojik kontrol mekanizmalarını ve bunların temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göz anatomisi ve kliniği,Nervus opticus, görme yolları ve lezyonları,Kulak anatomisi ve kliniği,İşitme, denge ve patolojileri,Tad organı anatomisi ve kliniği,Koku organı anatomisi ve kliniği ,Erkek üreme organları ve kliniği,Kadın üreme organları ve kliniği ,Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileri,Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileri,Pankreas anatomisi ve patolojileri,Adrenal bezler anatomisi ve patolojileri,Timus bezi anatomisi ve patolojileri,Epifiz bezi anatomisi ve patolojileri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Göz anatomisini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
2. Nervus opticus, görme yolları ve lezyonlarını açıklar. | 1, 2 | A, B, C |
3. Kulak anatomisini ve kliniğini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
4. Denge-işitme sistemini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
5. Tat duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
6. Koku duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
7. Erkek üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
8. Kadın üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
9. Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomilerini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
10. Hipotalamus ve hipofiz’in endokrin sistemin aktivitesini ne şekilde düzenlediğini ve bunların patalojilerini açıklar. | 1, 2 | A, B, C |
11. Pankreas anatomisini ve patolojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
12. Adrenal bezlerin anatomisini ve patalojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
13. Timus bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
14. Epifiz bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar. | 1, 2 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Göz anatomisi ve kliniği | Anatomi Cilt 2 S. 353-366 Clinically Oriented Anatomy S. 889 |
2 | Nervus opticus, görme yolları ve lezyonları | Anatomi Cilt 2 S. 368-370 Clinically Oriented Anatomy S. 903 |
3 | Kulak anatomisi ve kliniği | Anatomi Cilt 2 S. 370-388 |
4 | İşitme, denge ve patolojileri | Anatomi Cilt 2 S. 387-388 |
5 | Tad organı anatomisi ve kliniği | Anatomi Cilt 2 S. 388-390 İnsan Anatomisi S.160-161 Clinically Oriented Anatomy S. 938-943 |
6 | Koku organı anatomisi ve kliniği | Anatomi Cilt 2 S. 390 Clinically Oriented Anatomy S. 955 |
7 | Erkek üreme organları ve kliniği | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 378-396 |
8 | Kadın üreme organları ve kliniği | Sobotta Anatomi Konu Kitabı s. 378-396 |
9 | Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 569-571 |
10 | Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.674-675 |
11 | Pankreas anatomisi ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 338-341 |
12 | Adrenal bezler anatomisi ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 364-365 |
13 | Timus bezi anatomisi ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı P. 668-669 S. 291-292 |
14 | Epifiz bezi anatomisi ve patolojileri | Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 668-669 S. 291-292 |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. |
1. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 2. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003 3. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003 4. Moore K, AF. Dalley; Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams & Wilkins Company, Philadelphia. 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |