Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL PATOLOJİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Patolojide temel kavramları, hastalıkların ve patolojik olayların oluşum mekanizmalarının, tümörlerin genel özellikleri, etiyolojisi ve patogenezi, morfolojik özellikleri, sınıflandırılmaları ve patolojide kullanılan başlıca yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Patolojiye giriş,Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar,İnflamasyon ve Onarım,Hemodinamik Bozukluklar,Hücre içi madde birikimi,Onarım ve yara iyileşmesi,Neoplazi,İmmün Sistem Hastalıkları,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler,Gastrointestinal sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Patoloji ile ilgili temel kavramları öğrenecektir. | 1, 2 | B, C |
Apoptozis ve nekroz kavramlarını ayırtedebilecek. | 1, 2 | B, C |
İmmün sistem ve immün sistem hastalıkları konusunda bilgilendirilmiş olacak. | 1, 2 | B, C |
Kanser biyolojisi konusunda bilgilendirilmiş olacaktır. | 1, 2 | B, C |
İnflamasyonu tanımlayabilecek ve gruplandırabilecektir. | 1, 2 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Patolojiye giriş | |
2 | Hücre Hasarı, Hücre Ölümü ve Adaptasyonlar | Robbins Temel Patoloji, s. 1-28 |
3 | İnflamasyon ve Onarım | Robbins Temel Patoloji, s.29-74 |
4 | Hemodinamik Bozukluklar | Robbins Temel Patoloji, s. 75-98 |
5 | Hücre içi madde birikimi | Robbins Temel Patoloji, s. 23-28 |
6 | Onarım ve yara iyileşmesi | Robbins Temel Patoloji, s. 59-73 |
7 | Neoplazi | Robbins Temel Patoloji, s. 161-215 |
8 | İmmün Sistem Hastalıkları | Robbins Temel Patoloji, s. 99-160 |
9 | Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 365-406 |
10 | Gastrointestinal sisteme ait patolojiler | Robbins Temel Patoloji, s. 551-656 |
Kaynak |
Robbins Temel Patoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |