Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı17272
Genel Sınav ve Hazırlığı19292
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35