Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini bilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlayabilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları sayar. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini özetleyebilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları sayar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
4 | Solunum sistemi anatomisi | |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi |
Kaynak |
Öğrencilere verilir |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |