Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ I2+026
Ders Programı Pazartesi 07:00-07:45 Pazartesi 08:00-08:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Vücudu: Oryantasyon,Hücre: Yaşam Birimi,Kemikler ve İskelet Sistemini Oluşturan Dokular ,İskelet Sistemi ve Eklemler,Kaslar ve Kas Dokusu,Sinir Sistemi ve Dokusunun Temelleri,Merkezi Sinir Sistemi,Periferik Sinir Sistemi ve Refleks Aktivite; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomi ve fizyolojinin tanımı ve alt dallarını bilir, tamamlayıcılık prensibini benimser.1, 12, 5A, B
Hücreyi tanımlar, genel bir hücrenin üç ana bölgesini ve bunların fonksiyonlarını listeler.1, 12, 5A, B
Dokuların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini sıralar.1, 12, 5A, B
Kıkırdak dokusunun fonksiyonel özelliklerini tarif eder. Kıkırdağın büyümesini açıklar.1, 12, 5A, B
Kas dokusunun üç temel tipini karşılaştırır ve aralarındaki farkı gösterir. Kas dokusunun önemli görevlerini sıralar.1, 12, 5A, B
Sinir sisteminin temel fonksiyonlarını listeler. Sinir sisteminin fonksiyonel ve yapısal bölümlerini açıklar.1, 12, 5A, B
Duyuya ve algıya neden olan olayları anlar. Reseptörleri, üretici potansiyelleri ve duyusal adaptasyonu tanımlar.1, 12, 5A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Vücudu: OryantasyonAnatomi ve Fizyoloji S.1-19
2Hücre: Yaşam BirimiAnatomi ve Fizyoloji S.54-105
3Kemikler ve İskelet Sistemini Oluşturan Dokular Anatomi ve Fizyoloji S.152-174
4İskelet Sistemi ve EklemlerAnatomi ve Fizyoloji S.174-244
5Kaslar ve Kas DokusuAnatomi ve Fizyoloji S.244-281
6Sinir Sistemi ve Dokusunun TemelleriAnatomi ve Fizyoloji S.345-382
7Merkezi Sinir SistemiAnatomi ve Fizyoloji S.382-431
8Periferik Sinir Sistemi ve Refleks AktiviteAnatomi ve Fizyoloji S.431-503
Kaynak
Hoehn, K., & Marieb, E. N. (2010). Anatomi ve fizyoloji. San Francisco, CA: Benjamin Cummings.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
0
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
0
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
0
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
0
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
0
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
0
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
0
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
0
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
0
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
0
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
0
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
0
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
0
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu