Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ I | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 07:00-07:45 Pazartesi 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Vücudu: Oryantasyon,Hücre: Yaşam Birimi,Kemikler ve İskelet Sistemini Oluşturan Dokular ,İskelet Sistemi ve Eklemler,Kaslar ve Kas Dokusu,Sinir Sistemi ve Dokusunun Temelleri,Merkezi Sinir Sistemi,Periferik Sinir Sistemi ve Refleks Aktivite; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomi ve fizyolojinin tanımı ve alt dallarını bilir, tamamlayıcılık prensibini benimser. | 1, 12, 5 | A, B |
Hücreyi tanımlar, genel bir hücrenin üç ana bölgesini ve bunların fonksiyonlarını listeler. | 1, 12, 5 | A, B |
Dokuların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini sıralar. | 1, 12, 5 | A, B |
Kıkırdak dokusunun fonksiyonel özelliklerini tarif eder. Kıkırdağın büyümesini açıklar. | 1, 12, 5 | A, B |
Kas dokusunun üç temel tipini karşılaştırır ve aralarındaki farkı gösterir. Kas dokusunun önemli görevlerini sıralar. | 1, 12, 5 | A, B |
Sinir sisteminin temel fonksiyonlarını listeler. Sinir sisteminin fonksiyonel ve yapısal bölümlerini açıklar. | 1, 12, 5 | A, B |
Duyuya ve algıya neden olan olayları anlar. Reseptörleri, üretici potansiyelleri ve duyusal adaptasyonu tanımlar. | 1, 12, 5 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Vücudu: Oryantasyon | Anatomi ve Fizyoloji S.1-19 |
2 | Hücre: Yaşam Birimi | Anatomi ve Fizyoloji S.54-105 |
3 | Kemikler ve İskelet Sistemini Oluşturan Dokular | Anatomi ve Fizyoloji S.152-174 |
4 | İskelet Sistemi ve Eklemler | Anatomi ve Fizyoloji S.174-244 |
5 | Kaslar ve Kas Dokusu | Anatomi ve Fizyoloji S.244-281 |
6 | Sinir Sistemi ve Dokusunun Temelleri | Anatomi ve Fizyoloji S.345-382 |
7 | Merkezi Sinir Sistemi | Anatomi ve Fizyoloji S.382-431 |
8 | Periferik Sinir Sistemi ve Refleks Aktivite | Anatomi ve Fizyoloji S.431-503 |
Kaynak |
Hoehn, K., & Marieb, E. N. (2010). Anatomi ve fizyoloji. San Francisco, CA: Benjamin Cummings. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |