Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Zeki ŞEKERCİ, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHipotezden teze giden yolu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini belirler.10F
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını belirler.10F
1.2. Literatürü tarayarak değerlendirir.10F
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri analiz eder.10F
1.4. Araştırma planını açıklar.10F
2. Araştırma verilerini değerlendirir.10F
2.1. Araştırma verilerini analiz eder.10F
2.2. Verileri analiz eder.10F
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir.10F
3. Araştırma sonuçlarını açıklar.10F
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar.10F
3.2. Araştırma bulgularını değerlendirir.10F
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler.10F
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiliteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
28Tez savunmaLiteratür taraması
Kaynak
e- kaynaklar
e- kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati5614784
Rehberli Problem Çözme5611616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5510550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5511605
Proje Sunumu / Seminer5610560
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı559495
Toplam İş Yükü (Saat)3610
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3610/30)120
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Zeki ŞEKERCİ, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHipotezden teze giden yolu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini belirler.10F
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını belirler.10F
1.2. Literatürü tarayarak değerlendirir.10F
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri analiz eder.10F
1.4. Araştırma planını açıklar.10F
2. Araştırma verilerini değerlendirir.10F
2.1. Araştırma verilerini analiz eder.10F
2.2. Verileri analiz eder.10F
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir.10F
3. Araştırma sonuçlarını açıklar.10F
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar.10F
3.2. Araştırma bulgularını değerlendirir.10F
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler.10F
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiliteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
28Tez savunmaLiteratür taraması
Kaynak
e- kaynaklar
e- kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35