Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişin nöral temelini ve nöral bilginin bilinçli ve bilinçsiz işlenmesini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu,Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu,Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri,Bilişin Organizasyonu,Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları,Ara Sınav,Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi,Bazal Ganglia – I,Bazal Ganglia – II,Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu,Beyin sapının Modulasyon Görevi,Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus,Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin, algının ve hareketin fonksiyonel organizasyonunu analiz eder. (Analiz).10, 9A, D
1.1. Serebral korteksin tabaka ve sütünlarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
1.2. Sub-kortikal çekirdeklerin işlevini açıklar (kavrama).10, 9A, D
1.3. Merkezi ve çevresel sinir sisteminin majör farklarını açıklar (analiz).10, 9A, D
2.Uzay ve hareketin içsel temsillerini çözümler. (Analiz).10, 9A, D
3.Her bir modalitenin dorsal ve ventral asosiyasyon alanlarını ve bilgi işlemlenmesindeki görevlerini belirler (bilgi).10, 9A, D
5.Beyin sapının duysal, motor ve refleks fonksiyonunu ve düzenleyici rolünü açıklar (Analiz).10, 9A, D
6.1.Viseral motor nöron çekirdeklerini belirler (bilgi).10, 9A, D
3.1. Seri ve paralel kortikal işlemlemeyi tanımlar (bilgi).10, 9A, D
4. Bazal ganglianın kısımlarını ve işlevini açıklar (Analiz).10, 9A, D
4.1. Bazal ganglia devrelerinin hareket, göz hareketi, duygudurum, ödül ve yönetici işlevlerdeki görevlerini tanımlar (bilgi).10, 9A, D
4.2. Basal ganglia hastalıklarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
5.1. Kafa sinirlerini ve fonksiyonlarını tanımlar (kavrama).10, 9A, D
5.2. Kafa sinirlerinin çekirdeklerini ve fonksiyonlarını açıklar (kavrama).10, 9A, D
5.3. Beyin sapı hastalıklarını değerlendirir (bilgi) .10, 9A, D
6. Otonomik motor sistemi çözümler (Analiz).10, 9A, D
6.2. Hipotalamusun otonom, endokrin ve davranışsal cevapları entegre etme rolünü tanımlar (kavrama).10, 9A, D
6.3. Hipotalamusun klinik problemlerini değerlendirir (bilgi).10, 9A, D
7. Duyguları, hisleri ve bozukluklarını tanımlar (Analiz).10, 9A, D
8. Homeostazi, motivasyon ve bağımlılık devrelerini açıklar (Analiz).10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Santral Sinir Sisteminin Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
2Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
3Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleriİlgili ders notunun okunması
4Bilişin Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
5Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonlarıİlgili ders notunun okunması
6Ara Sınav
7Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesiİlgili ders notunun okunması
8Bazal Ganglia – Iİlgili ders notunun okunması
9Bazal Ganglia – IIİlgili ders notunun okunması
10Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonuİlgili ders notunun okunması
11Beyin sapının Modulasyon Göreviİlgili ders notunun okunması
12Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamusİlgili ders notunun okunması
13Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılıkİlgili ders notunun okunması
14Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişin nöral temelini ve nöral bilginin bilinçli ve bilinçsiz işlenmesini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Santral Sinir Sisteminin Organizasyonu,Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonu,Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleri,Bilişin Organizasyonu,Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonları,Ara Sınav,Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesi,Bazal Ganglia – I,Bazal Ganglia – II,Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonu,Beyin sapının Modulasyon Görevi,Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamus,Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılık,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin, algının ve hareketin fonksiyonel organizasyonunu analiz eder. (Analiz).10, 9A, D
1.1. Serebral korteksin tabaka ve sütünlarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
1.2. Sub-kortikal çekirdeklerin işlevini açıklar (kavrama).10, 9A, D
1.3. Merkezi ve çevresel sinir sisteminin majör farklarını açıklar (analiz).10, 9A, D
2.Uzay ve hareketin içsel temsillerini çözümler. (Analiz).10, 9A, D
3.Her bir modalitenin dorsal ve ventral asosiyasyon alanlarını ve bilgi işlemlenmesindeki görevlerini belirler (bilgi).10, 9A, D
5.Beyin sapının duysal, motor ve refleks fonksiyonunu ve düzenleyici rolünü açıklar (Analiz).10, 9A, D
6.1.Viseral motor nöron çekirdeklerini belirler (bilgi).10, 9A, D
3.1. Seri ve paralel kortikal işlemlemeyi tanımlar (bilgi).10, 9A, D
4. Bazal ganglianın kısımlarını ve işlevini açıklar (Analiz).10, 9A, D
4.1. Bazal ganglia devrelerinin hareket, göz hareketi, duygudurum, ödül ve yönetici işlevlerdeki görevlerini tanımlar (bilgi).10, 9A, D
4.2. Basal ganglia hastalıklarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
5.1. Kafa sinirlerini ve fonksiyonlarını tanımlar (kavrama).10, 9A, D
5.2. Kafa sinirlerinin çekirdeklerini ve fonksiyonlarını açıklar (kavrama).10, 9A, D
5.3. Beyin sapı hastalıklarını değerlendirir (bilgi) .10, 9A, D
6. Otonomik motor sistemi çözümler (Analiz).10, 9A, D
6.2. Hipotalamusun otonom, endokrin ve davranışsal cevapları entegre etme rolünü tanımlar (kavrama).10, 9A, D
6.3. Hipotalamusun klinik problemlerini değerlendirir (bilgi).10, 9A, D
7. Duyguları, hisleri ve bozukluklarını tanımlar (Analiz).10, 9A, D
8. Homeostazi, motivasyon ve bağımlılık devrelerini açıklar (Analiz).10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Santral Sinir Sisteminin Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
2Algı ve Hareketin Fonksiyonel Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
3Sinir Hücresinden Bilişe: Hareket ve Uzayın İçsel Temsilleriİlgili ders notunun okunması
4Bilişin Organizasyonuİlgili ders notunun okunması
5Premotor sistemin Bilişsel Fonksiyonlarıİlgili ders notunun okunması
6Ara Sınav
7Bilişin Fonksiyonel Görüntülenmesiİlgili ders notunun okunması
8Bazal Ganglia – Iİlgili ders notunun okunması
9Bazal Ganglia – IIİlgili ders notunun okunması
10Beyin Sapının Duysal, Motor ve Refleks Fonksiyonuİlgili ders notunun okunması
11Beyin sapının Modulasyon Göreviİlgili ders notunun okunması
12Otonomik Motor Sistem ve Hipotalamusİlgili ders notunun okunması
13Emosyonlar ve Hisler; Homeostazi, Motivasyon ve Bağımlılıkİlgili ders notunun okunması
14Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35