Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz).10, 9A, D
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi).10, 9A, D
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama).10, 9A, D
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama).10, 9A, D
2.Lisanı tanımlar (Analiz).10, 9A, D
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz).10, 9A, D
4.Öğrenme ve belleği tanımlar (Analiz).10, 9A, D
4.3.Belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
2.1. Lisanın fonksiyonel seviyelerini belirler (analiz).10, 9A, D
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama).10, 9A, D
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi).10, 9A, D
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz).10, 9A, D
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama).10, 9A, D
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama).10, 9A, D
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz).10, 9A, D
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama).10, 9A, D
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama).10, 9A, D
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz).10, 9A, D
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi).10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir – Motor ünite HastalıklarıDers notu öğrenciye verilir.
2Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılıkDers notu öğrenciye verilir.
3Nöbetler ve epilepsiDers notu öğrenciye verilir.
4Uyku ve RüyaDers notu öğrenciye verilir.
5Yaşlanan beyinDers notu öğrenciye verilir.
6Ara Sınav
7LisanDers notu öğrenciye verilir.
8Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozukluklarıDers notu öğrenciye verilir.
9Düşünce bozuklukları, ŞizofreniDers notu öğrenciye verilir.
10Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklarDers notu öğrenciye verilir.
11Duygu durum ve anksiyete bozukluklarıDers notu öğrenciye verilir.
12Öğrenme ve bellek.Ders notu öğrenciye verilir.
13Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisiDers notu öğrenciye verilir.
14Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz).10, 9A, D
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi).10, 9A, D
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama).10, 9A, D
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama).10, 9A, D
2.Lisanı tanımlar (Analiz).10, 9A, D
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz).10, 9A, D
4.Öğrenme ve belleği tanımlar (Analiz).10, 9A, D
4.3.Belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlar (bilgi).10, 9A, D
2.1. Lisanın fonksiyonel seviyelerini belirler (analiz).10, 9A, D
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama).10, 9A, D
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi).10, 9A, D
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz).10, 9A, D
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama).10, 9A, D
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama).10, 9A, D
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz).10, 9A, D
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama).10, 9A, D
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama).10, 9A, D
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz).10, 9A, D
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi).10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir – Motor ünite HastalıklarıDers notu öğrenciye verilir.
2Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılıkDers notu öğrenciye verilir.
3Nöbetler ve epilepsiDers notu öğrenciye verilir.
4Uyku ve RüyaDers notu öğrenciye verilir.
5Yaşlanan beyinDers notu öğrenciye verilir.
6Ara Sınav
7LisanDers notu öğrenciye verilir.
8Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozukluklarıDers notu öğrenciye verilir.
9Düşünce bozuklukları, ŞizofreniDers notu öğrenciye verilir.
10Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklarDers notu öğrenciye verilir.
11Duygu durum ve anksiyete bozukluklarıDers notu öğrenciye verilir.
12Öğrenme ve bellek.Ders notu öğrenciye verilir.
13Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisiDers notu öğrenciye verilir.
14Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı Ders notu öğrenciye verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35