Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOVASKÜLER VE SOLUNUM SİSTEMLERİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler,Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar11, 13, 9A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar11, 13, 9A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır11, 13, 9A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir11, 13, 9A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.11, 13, 9A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Thorax duvarı anatomisi
2Glandula mammaria
3Kalp ve pericardium I
4Kalp ve pericardium II
5Kalp ve pericardium III
6Fetal dolaşım
7Baş, boyun arterleri
8Thorax, abdomen arterleri
9Üst ve alt ekstremite damarları
10Burun
11Paranasal sinüsler
12Larynx
13Trachea, pleura ve akciğerler
14Mediastinum ve diaphragma
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOVASKÜLER VE SOLUNUM SİSTEMLERİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler,Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar11, 13, 9A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar11, 13, 9A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır11, 13, 9A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir11, 13, 9A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.11, 13, 9A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Thorax duvarı anatomisi
2Glandula mammaria
3Kalp ve pericardium I
4Kalp ve pericardium II
5Kalp ve pericardium III
6Fetal dolaşım
7Baş, boyun arterleri
8Thorax, abdomen arterleri
9Üst ve alt ekstremite damarları
10Burun
11Paranasal sinüsler
12Larynx
13Trachea, pleura ve akciğerler
14Mediastinum ve diaphragma
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35