Kalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler,Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar
11, 13, 9
A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar
11, 13, 9
A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır
11, 13, 9
A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir
11, 13, 9
A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir
11, 13, 9
A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar
11, 13, 9
A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.
11, 13, 9
A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Thorax duvarı anatomisi
2
Glandula mammaria
3
Kalp ve pericardium I
4
Kalp ve pericardium II
5
Kalp ve pericardium III
6
Fetal dolaşım
7
Baş, boyun arterleri
8
Thorax, abdomen arterleri
9
Üst ve alt ekstremite damarları
10
Burun
11
Paranasal sinüsler
12
Larynx
13
Trachea, pleura ve akciğerler
14
Mediastinum ve diaphragma
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KARDİYOVASKÜLER VE SOLUNUM SİSTEMLERİ ANATOMİSİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi Verenler
Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler,Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar
11, 13, 9
A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar
11, 13, 9
A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır
11, 13, 9
A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir
11, 13, 9
A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir
11, 13, 9
A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar
11, 13, 9
A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.
11, 13, 9
A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Thorax duvarı anatomisi
2
Glandula mammaria
3
Kalp ve pericardium I
4
Kalp ve pericardium II
5
Kalp ve pericardium III
6
Fetal dolaşım
7
Baş, boyun arterleri
8
Thorax, abdomen arterleri
9
Üst ve alt ekstremite damarları
10
Burun
11
Paranasal sinüsler
12
Larynx
13
Trachea, pleura ve akciğerler
14
Mediastinum ve diaphragma
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.