Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEkstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar. 11, 13, 9A, D
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar. 11, 13, 9A, D
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler. 11, 13, 9A, D
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar. 11, 13, 9A, D
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri değerlendirir.11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Omos ve axillaAnatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184
2BrachiumAnatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186
3Reigio cubitalisAnatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189
4AntebrachiumAnatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189
5ManusOzan Anatomi S.15-16, 194-199
6Üst ekstremitenin topografik noktalarıRohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56
7Alt ekstremite topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78
8Gluteal bölge Ozan Anatomi S.181-182
9Gluteal bölge kaslarıOzan Anatomi S.181-182
10Art. coxaeOzan Anatomi S.17-20
11FemurOzan Anatomi S.24-26
12GenuAnatomi-Kaplan ARICI S. 22-23
13CrusOzan Anatomi S.26-28
14PesOzan Anatomi S.28-31
Kaynak
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009. 2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası 3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997. 4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003 6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003 7. Ozan Anatomi 8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15252
Genel Sınav ve Hazırlığı16262
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEkstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar. 11, 13, 9A, D
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar. 11, 13, 9A, D
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler. 11, 13, 9A, D
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar. 11, 13, 9A, D
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri değerlendirir.11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Omos ve axillaAnatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184
2BrachiumAnatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186
3Reigio cubitalisAnatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189
4AntebrachiumAnatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189
5ManusOzan Anatomi S.15-16, 194-199
6Üst ekstremitenin topografik noktalarıRohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56
7Alt ekstremite topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78
8Gluteal bölge Ozan Anatomi S.181-182
9Gluteal bölge kaslarıOzan Anatomi S.181-182
10Art. coxaeOzan Anatomi S.17-20
11FemurOzan Anatomi S.24-26
12GenuAnatomi-Kaplan ARICI S. 22-23
13CrusOzan Anatomi S.26-28
14PesOzan Anatomi S.28-31
Kaynak
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009. 2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası 3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997. 4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003 6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003 7. Ozan Anatomi 8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35