Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HAREKET SİSTEMİ ANATOMİSİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lokomotor sistemi kinezyolojik olarak değerlendirebilmek ve ilgili hastalıkları neden-sonuç ilişkisinde tartışabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omuz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Dirsek eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,El ve El bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Kalça eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Diz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Ayak ve ayak bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Baş ve boyun biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Bel bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Sırt bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Üst ekstremite lokomotor sistem hastalıkları,Alt ekstremite lokomotor sistem hastalıkları,Omurga lokomotor sistem hastalıkları,Periferik sinir sistemi hastalıkları,Normal yürüme, patolojik yürüme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11, 13, 5, 9 | A, D | |
1. Üst ekstremitenin temel biyomekaniğini anlatabilecek ve ilgili hastalıkları tartışabilecektir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Üst ekstremitenin lokomotor sistem anatomisini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Üst ekstremitenin kinezyolojisini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Üst ekstremitenin kas-iskelet problemlerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Alt ekstremitenin temel biyomekaniğini anlatabilecek ve ilgili hastalıkları tartışabilecektir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Alt ekstremitenin lokomotor sistem anatomisini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Alt ekstremitenin kinezyolojisini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Alt ekstremitenin kas-iskelet problemlerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Omurganın temel biyomekaniğini tartışabilecektir | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Servikal bölge anatomisini ve biyomekaniğini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Torakal bölge topoğrafik anatomisini ve biyomekaniğini anlatır | 13, 37, 5, 9 | A, D |
3.3. Lumbosakral bölge topoğrafik anatomisini ve biyomekaniğini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Omuz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | 1. Anatomi 1. Cilt S. 83-86 2. Gray's Anatomy S. 905-908 3. Netter Anatomi Atlası S. 404-416 |
2 | Dirsek eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt S. 86-90 Netter Anatomi Atlası S. 422-438 Gray's Anatomy S. 936-941 |
3 | El ve El bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt S. 90-91 Netter Anatomi Atlası S. 439-458 |
4 | Kalça eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1.Cilt S. 95-99 Netter Anatomi Atlası S. 474-480 Gray's Anatomy S. 1371-1374 |
5 | Diz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. cilt s.99-104 Gray's Anatomy s. 1411-1415 |
6 | Ayak ve ayak bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Gray's Anatomy s. 1444, 1463 |
7 | Baş ve boyun biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. cilt s. 111-114 Gray's Anatomy s. 840-850 |
8 | Bel bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt s. 124 |
9 | Sırt bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt s.120 |
10 | Üst ekstremite lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 140-167 |
11 | Alt ekstremite lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 127-140 |
12 | Omurga lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 181-214 |
13 | Periferik sinir sistemi hastalıkları | Anatomi 2. cilt s.129-181 |
14 | Normal yürüme, patolojik yürüme | Ortopedi ve travmatoloji s.25-26 |
Kaynak |
Ders Notu Öğrenciye verilir |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 8 | 112 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 350 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(350/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HAREKET SİSTEMİ ANATOMİSİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lokomotor sistemi kinezyolojik olarak değerlendirebilmek ve ilgili hastalıkları neden-sonuç ilişkisinde tartışabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omuz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Dirsek eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,El ve El bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Kalça eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Diz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Ayak ve ayak bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Baş ve boyun biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Bel bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Sırt bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar,Üst ekstremite lokomotor sistem hastalıkları,Alt ekstremite lokomotor sistem hastalıkları,Omurga lokomotor sistem hastalıkları,Periferik sinir sistemi hastalıkları,Normal yürüme, patolojik yürüme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11, 13, 5, 9 | A, D | |
1. Üst ekstremitenin temel biyomekaniğini anlatabilecek ve ilgili hastalıkları tartışabilecektir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Üst ekstremitenin lokomotor sistem anatomisini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Üst ekstremitenin kinezyolojisini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Üst ekstremitenin kas-iskelet problemlerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Alt ekstremitenin temel biyomekaniğini anlatabilecek ve ilgili hastalıkları tartışabilecektir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Alt ekstremitenin lokomotor sistem anatomisini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Alt ekstremitenin kinezyolojisini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Alt ekstremitenin kas-iskelet problemlerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Omurganın temel biyomekaniğini tartışabilecektir | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Servikal bölge anatomisini ve biyomekaniğini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Torakal bölge topoğrafik anatomisini ve biyomekaniğini anlatır | 13, 37, 5, 9 | A, D |
3.3. Lumbosakral bölge topoğrafik anatomisini ve biyomekaniğini bilir. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Omuz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | 1. Anatomi 1. Cilt S. 83-86 2. Gray's Anatomy S. 905-908 3. Netter Anatomi Atlası S. 404-416 |
2 | Dirsek eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt S. 86-90 Netter Anatomi Atlası S. 422-438 Gray's Anatomy S. 936-941 |
3 | El ve El bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt S. 90-91 Netter Anatomi Atlası S. 439-458 |
4 | Kalça eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1.Cilt S. 95-99 Netter Anatomi Atlası S. 474-480 Gray's Anatomy S. 1371-1374 |
5 | Diz eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. cilt s.99-104 Gray's Anatomy s. 1411-1415 |
6 | Ayak ve ayak bileği eklemi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Gray's Anatomy s. 1444, 1463 |
7 | Baş ve boyun biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. cilt s. 111-114 Gray's Anatomy s. 840-850 |
8 | Bel bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt s. 124 |
9 | Sırt bölgesi biyomekaniğinde rol oynayan yapılar | Anatomi 1. Cilt s.120 |
10 | Üst ekstremite lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 140-167 |
11 | Alt ekstremite lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 127-140 |
12 | Omurga lokomotor sistem hastalıkları | Ortopedi ve travmatoloji s. 181-214 |
13 | Periferik sinir sistemi hastalıkları | Anatomi 2. cilt s.129-181 |
14 | Normal yürüme, patolojik yürüme | Ortopedi ve travmatoloji s.25-26 |
Kaynak |
Ders Notu Öğrenciye verilir |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |