Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTROİNTESTİNAL CERRA. GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZEL.-Güz Dönemi0+214
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar.11, 13, 16, 4, 9D
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar.10, 11, 16, 9A, D
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Üst batın bölümlerini tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Alt batın kısımlarını tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler.10, 11, 13, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri
2Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri
3Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri
4Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri
5Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri
6Vaka I
7Vaka II
8Vaka III
9Vaka IV
10Vaka V
11Vaka VI
12 Vaka VII
13Vaka VIII
14Vaka IX
Kaynak
Uygulama dersidir
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al. -Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai. -Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. -Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTROİNTESTİNAL CERRA. GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZEL.-Güz Dönemi0+214
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar.11, 13, 16, 4, 9D
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar.10, 11, 16, 9A, D
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Üst batın bölümlerini tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
Alt batın kısımlarını tanımlar.10, 11, 13, 16, 9D
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler.10, 11, 13, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri
2Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri
3Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri
4Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri
5Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri
6Vaka I
7Vaka II
8Vaka III
9Vaka IV
10Vaka V
11Vaka VI
12 Vaka VII
13Vaka VIII
14Vaka IX
Kaynak
Uygulama dersidir
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al. -Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai. -Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. -Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35