Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ I-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSBu dersin temel amacı insan vücudunun normal işleyişini anlamak, fizyolojik süreçleri kavramak ve organizmanın homeostazisini sürdürmek için nasıl düzenlendiğini incelemektir. Hücre membranının yapısı ve fonksiyonlarını öğrenmenin yanı sıra kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve solunum sistem fizyolojisinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye giriş ve homeostasis,Hücre ve organellerin tanımı,Hücre membranın yapısı ve taşıma,Kas fizyolojisi-I,Kas fizyolojisi-II,Kan fizyolojisi,Bağışıklık sistemi,Bağışıklık sistemi-II,Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kalbin ileti sistemi,Dolaşım sistemi-I,Dolaşım sistemi-II,Solunum sistemine giriş,Solunum sistemi akciğer hacimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücut sistemlerinin homeostazı nasıl koruduğunu açıklar.9A, D, E
Hücrenin temel fizyolojik süreçlerini açıklar.9A, D, E
Kas kontraksiyonu süreçlerini tanımlar.9A, D, E
Sinir hücrelerinden kaynaklanan uyarının kas hücresine iletilmesi sürecini açıklar.9A, D, E
Kalbin anatomisini, çalışma mekanizmasını ve dolaşım sistemini açıklar.9A, D, E
Kardiyovasküler sistemdeki patofizyolojik durumları değerlendirir.9A, D, E
Solunum sisteminin anatomisi, gaz değişimi, solunum kaslarının rolü gibi temel konuları açıklar.9A, D, E
Vücudun çeşitli koşullara ve çevresel değişikliklere nasıl adapte olduğunu açıklar.9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye giriş ve homeostasisGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 3-9
2Hücre ve organellerin tanımıGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 11-40
3Hücre membranın yapısı ve taşımaGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 45-70
4Kas fizyolojisi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
5Kas fizyolojisi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
6Kan fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 419-437
7Bağışıklık sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
8Bağışıklık sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
9Kardiyovasküler sistem fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 103-114
10Kalbin ileti sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 116-156
11Dolaşım sistemi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
12Dolaşım sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
13Solunum sistemine girişGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 471-489
14Solunum sistemi akciğer hacimleriGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 483-500
Kaynak
İnsan Fizyolojisi (Türk Fizyolojik Bilimler Derneği), Guyton Tıbbi Fizyoloji, Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı fizyoloji simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı10110
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı10220
Toplam İş Yükü (Saat)177
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(177/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ I-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSBu dersin temel amacı insan vücudunun normal işleyişini anlamak, fizyolojik süreçleri kavramak ve organizmanın homeostazisini sürdürmek için nasıl düzenlendiğini incelemektir. Hücre membranının yapısı ve fonksiyonlarını öğrenmenin yanı sıra kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve solunum sistem fizyolojisinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye giriş ve homeostasis,Hücre ve organellerin tanımı,Hücre membranın yapısı ve taşıma,Kas fizyolojisi-I,Kas fizyolojisi-II,Kan fizyolojisi,Bağışıklık sistemi,Bağışıklık sistemi-II,Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kalbin ileti sistemi,Dolaşım sistemi-I,Dolaşım sistemi-II,Solunum sistemine giriş,Solunum sistemi akciğer hacimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücut sistemlerinin homeostazı nasıl koruduğunu açıklar.9A, D, E
Hücrenin temel fizyolojik süreçlerini açıklar.9A, D, E
Kas kontraksiyonu süreçlerini tanımlar.9A, D, E
Sinir hücrelerinden kaynaklanan uyarının kas hücresine iletilmesi sürecini açıklar.9A, D, E
Kalbin anatomisini, çalışma mekanizmasını ve dolaşım sistemini açıklar.9A, D, E
Kardiyovasküler sistemdeki patofizyolojik durumları değerlendirir.9A, D, E
Solunum sisteminin anatomisi, gaz değişimi, solunum kaslarının rolü gibi temel konuları açıklar.9A, D, E
Vücudun çeşitli koşullara ve çevresel değişikliklere nasıl adapte olduğunu açıklar.9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye giriş ve homeostasisGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 3-9
2Hücre ve organellerin tanımıGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 11-40
3Hücre membranın yapısı ve taşımaGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 45-70
4Kas fizyolojisi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
5Kas fizyolojisi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
6Kan fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 419-437
7Bağışıklık sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
8Bağışıklık sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
9Kardiyovasküler sistem fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 103-114
10Kalbin ileti sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 116-156
11Dolaşım sistemi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
12Dolaşım sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
13Solunum sistemine girişGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 471-489
14Solunum sistemi akciğer hacimleriGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 483-500
Kaynak
İnsan Fizyolojisi (Türk Fizyolojik Bilimler Derneği), Guyton Tıbbi Fizyoloji, Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı fizyoloji simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35