Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİK ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel muskuloskeletal sistem anatomisini değerlendirmek ve ortopedik hastalıkları anatomik olarak açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,9. Vaka değerlendirme I,10. Vaka değerlendirme II,11. Vaka değerlendirme III,12. Vaka değerlendirme IV,13. Vaka değerlendirme V,14. Vaka değerlendirme VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler üst ekstremite fonksiyonel anatomisini ve klinik komponentlerini tanımlayabilecektir.11, 13, 9A, D
1.1. Omuz eklemi kemik ve yumuşak doku problemlerini açıklar11, 13, 9A, D
1.2. Dirsek ve el bileği eklemi hastalıklarının anatomik alt yapısını tasvir eder.11, 13, 9A, D
2. Öğrenciler alt ekstremite ile ilgili klinikte sık görülen lezyonları açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
2.1. Kalça eklemi problemlerini anatomik olarak listeler.11, 13, 9A, D
2.2. Diz ekleminde görülen travmatik durumlarını biyomekanik olarak anlatır.11, 13, 9A, D
2.3. Ayak ve ayak bileği yaralanmalarının anatomik etyolojilerini sayar11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.61-64
22. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.64-65
33. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S. 64-67
44. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.67-69
55. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.69-73
66. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.73-77
77. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.79-86
88. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.82-84
99. Vaka değerlendirme IDers için omuz ve dirsek hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1010. Vaka değerlendirme IIDers için el ve el bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1111. Vaka değerlendirme IIIDers için kalça ve diz hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1212. Vaka değerlendirme IVDers için ayak ve ayak bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1313. Vaka değerlendirme VDers için servikal ve torakal bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1414. Vaka değerlendirme VIDers için lumbar bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
Kaynak
Öğrenciler kendi sunumlarını hazırlamalıdırlar
Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002. Orthopaedic anatomy and surgical approaches. Reckling, Frederick W., JoAnn B. Reckling, and Melvin P. Mohn. Year Book Medical Pub, 1990.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİK ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel muskuloskeletal sistem anatomisini değerlendirmek ve ortopedik hastalıkları anatomik olarak açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,9. Vaka değerlendirme I,10. Vaka değerlendirme II,11. Vaka değerlendirme III,12. Vaka değerlendirme IV,13. Vaka değerlendirme V,14. Vaka değerlendirme VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler üst ekstremite fonksiyonel anatomisini ve klinik komponentlerini tanımlayabilecektir.11, 13, 9A, D
1.1. Omuz eklemi kemik ve yumuşak doku problemlerini açıklar11, 13, 9A, D
1.2. Dirsek ve el bileği eklemi hastalıklarının anatomik alt yapısını tasvir eder.11, 13, 9A, D
2. Öğrenciler alt ekstremite ile ilgili klinikte sık görülen lezyonları açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
2.1. Kalça eklemi problemlerini anatomik olarak listeler.11, 13, 9A, D
2.2. Diz ekleminde görülen travmatik durumlarını biyomekanik olarak anlatır.11, 13, 9A, D
2.3. Ayak ve ayak bileği yaralanmalarının anatomik etyolojilerini sayar11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.61-64
22. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.64-65
33. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S. 64-67
44. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.67-69
55. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.69-73
66. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.73-77
77. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.79-86
88. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmalarıOzan Anatomi S.82-84
99. Vaka değerlendirme IDers için omuz ve dirsek hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1010. Vaka değerlendirme IIDers için el ve el bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1111. Vaka değerlendirme IIIDers için kalça ve diz hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1212. Vaka değerlendirme IVDers için ayak ve ayak bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1313. Vaka değerlendirme VDers için servikal ve torakal bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
1414. Vaka değerlendirme VIDers için lumbar bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
Kaynak
Öğrenciler kendi sunumlarını hazırlamalıdırlar
Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002. Orthopaedic anatomy and surgical approaches. Reckling, Frederick W., JoAnn B. Reckling, and Melvin P. Mohn. Year Book Medical Pub, 1990.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35