Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fonksiyonel muskuloskeletal sistem anatomisini değerlendirmek ve ortopedik hastalıkları anatomik olarak
açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,9. Vaka değerlendirme I,10. Vaka değerlendirme II,11. Vaka değerlendirme III,12. Vaka değerlendirme IV,13. Vaka değerlendirme V,14. Vaka değerlendirme VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler üst ekstremite fonksiyonel anatomisini ve klinik komponentlerini tanımlayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
1.1. Omuz eklemi kemik ve yumuşak doku problemlerini açıklar
11, 13, 9
A, D
1.2. Dirsek ve el bileği eklemi hastalıklarının anatomik alt yapısını tasvir eder.
11, 13, 9
A, D
2. Öğrenciler alt ekstremite ile ilgili klinikte sık görülen lezyonları açıklayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
2.1. Kalça eklemi problemlerini anatomik olarak listeler.
11, 13, 9
A, D
2.2. Diz ekleminde görülen travmatik durumlarını biyomekanik olarak anlatır.
11, 13, 9
A, D
2.3. Ayak ve ayak bileği yaralanmalarının anatomik etyolojilerini sayar
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.61-64
2
2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.64-65
3
3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S. 64-67
4
4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.67-69
5
5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.69-73
6
6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.73-77
7
7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.79-86
8
8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.82-84
9
9. Vaka değerlendirme I
Ders için omuz ve dirsek hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
10
10. Vaka değerlendirme II
Ders için el ve el bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
11
11. Vaka değerlendirme III
Ders için kalça ve diz hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
12
12. Vaka değerlendirme IV
Ders için ayak ve ayak bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
13
13. Vaka değerlendirme V
Ders için servikal ve torakal bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
14
14. Vaka değerlendirme VI
Ders için lumbar bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
Kaynak
Öğrenciler kendi sunumlarını hazırlamalıdırlar
Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.
Orthopaedic anatomy and surgical approaches. Reckling, Frederick W., JoAnn B. Reckling, and Melvin P. Mohn. Year Book Medical Pub, 1990.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ORTOPEDİK ANATOMİ II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fonksiyonel muskuloskeletal sistem anatomisini değerlendirmek ve ortopedik hastalıkları anatomik olarak
açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları,9. Vaka değerlendirme I,10. Vaka değerlendirme II,11. Vaka değerlendirme III,12. Vaka değerlendirme IV,13. Vaka değerlendirme V,14. Vaka değerlendirme VI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler üst ekstremite fonksiyonel anatomisini ve klinik komponentlerini tanımlayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
1.1. Omuz eklemi kemik ve yumuşak doku problemlerini açıklar
11, 13, 9
A, D
1.2. Dirsek ve el bileği eklemi hastalıklarının anatomik alt yapısını tasvir eder.
11, 13, 9
A, D
2. Öğrenciler alt ekstremite ile ilgili klinikte sık görülen lezyonları açıklayabilecektir.
11, 13, 9
A, D
2.1. Kalça eklemi problemlerini anatomik olarak listeler.
11, 13, 9
A, D
2.2. Diz ekleminde görülen travmatik durumlarını biyomekanik olarak anlatır.
11, 13, 9
A, D
2.3. Ayak ve ayak bileği yaralanmalarının anatomik etyolojilerini sayar
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Omuz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.61-64
2
2. Dirsek eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.64-65
3
3. El ve el bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S. 64-67
4
4. Kalça eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.67-69
5
5. Diz eklemi fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.69-73
6
6. Ayak ve ayak bileği eklemleri fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.73-77
7
7. Servikal ve torakal bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.79-86
8
8. Lumbar bölge fonksiyonel anatomisi ve yaralanmaları
Ozan Anatomi S.82-84
9
9. Vaka değerlendirme I
Ders için omuz ve dirsek hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
10
10. Vaka değerlendirme II
Ders için el ve el bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
11
11. Vaka değerlendirme III
Ders için kalça ve diz hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
12
12. Vaka değerlendirme IV
Ders için ayak ve ayak bileği hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
13
13. Vaka değerlendirme V
Ders için servikal ve torakal bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
14
14. Vaka değerlendirme VI
Ders için lumbar bölge hastalıkları ile ilgili makale taraması yapılır
Kaynak
Öğrenciler kendi sunumlarını hazırlamalıdırlar
Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.
Orthopaedic anatomy and surgical approaches. Reckling, Frederick W., JoAnn B. Reckling, and Melvin P. Mohn. Year Book Medical Pub, 1990.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.