Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADAVRA DİSSEKSİYONU-Güz Dönemi0+428
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahnitini bilir ve ilgili aletleri açıklar.11, 13, 16, 9A
2. Kadavrada baş,boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar11, 5, 9D
4. Kadavrada pektoral bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar11, 5, 9D
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini bilir11, 5, 9D
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 5, 9D
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 5, 9D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımıAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35
2Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193
3Sırt bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262
4Pektoral bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246
5Omuz ve kol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275
6Önkol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291
7El bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299
8Gluteal bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413
9Uyluk bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407
10Bacak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435
11Ayak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436
12Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388
13Abdomen organlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474
14Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485
Kaynak
Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan Gray’s Anatomi İnsan Anatomisi Atlası, FH Netter Sobotta İnsan Anatomisi Atlası

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15252
Genel Sınav ve Hazırlığı16262
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADAVRA DİSSEKSİYONU-Güz Dönemi0+428
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahnitini bilir ve ilgili aletleri açıklar.11, 13, 16, 9A
2. Kadavrada baş,boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar11, 5, 9D
4. Kadavrada pektoral bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar11, 5, 9D
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar11, 5, 9D
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir11, 5, 9D
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini bilir11, 5, 9D
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 5, 9D
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 5, 9D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımıAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35
2Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193
3Sırt bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262
4Pektoral bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246
5Omuz ve kol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275
6Önkol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291
7El bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299
8Gluteal bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413
9Uyluk bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407
10Bacak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435
11Ayak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436
12Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388
13Abdomen organlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474
14Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485
Kaynak
Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan Gray’s Anatomi İnsan Anatomisi Atlası, FH Netter Sobotta İnsan Anatomisi Atlası

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35