Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDOKRİN SİSTEM VE DUYU ORGANLARI ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEndokrin sistemin ve duyu organlarının embriyolojik, histolojik ve anatomik yapıları ile biyokimyasal ve fizyolojik kontrol mekanizmalarını ve bunların temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Göz anatomisi ve kliniği,Nervus opticus, görme yolları ve lezyonları,Kulak anatomisi ve kliniği,İşitme, denge ve patolojileri,Tad organı anatomisi ve kliniği,Koku organı anatomisi ve kliniği
,Erkek üreme organları ve kliniği,Kadın üreme organları ve kliniği
,Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileri,Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileri,Pankreas anatomisi ve patolojileri,Adrenal bezler anatomisi ve patolojileri,Timus bezi anatomisi ve patolojileri,Epifiz bezi anatomisi ve patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göz anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
2. Nervus opticus, görme yolları ve lezyonlarını açıklar.16, 9A, D, E
3. Kulak anatomisini ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
4. Denge-işitme sistemini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
5. Tat duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
6. Koku duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
7. Erkek üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
8. Kadın üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
9. Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomilerini ve patolojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
10. Hipotalamus ve hipofiz’in endokrin sistemin aktivitesini ne şekilde düzenlediğini ve bunların patalojilerini açıklar. 16, 9A, D, E
11. Pankreas anatomisini ve patolojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
12. Adrenal bezlerin anatomisini ve patalojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
13. Timus bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
14. Epifiz bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Göz anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 353-366 Clinically Oriented Anatomy S. 889
2Nervus opticus, görme yolları ve lezyonlarıAnatomi Cilt 2 S. 368-370 Clinically Oriented Anatomy S. 903
3Kulak anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 370-388
4İşitme, denge ve patolojileriAnatomi Cilt 2 S. 387-388
5Tad organı anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 388-390 İnsan Anatomisi S.160-161 Clinically Oriented Anatomy S. 938-943
6Koku organı anatomisi ve kliniği
Anatomi Cilt 2 S. 390 Clinically Oriented Anatomy S. 955
7Erkek üreme organları ve kliniğiSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 378-396
8Kadın üreme organları ve kliniği
Sobotta Anatomi Konu Kitabı s. 378-396
9Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 569-571
10Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S.674-675
11Pankreas anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 338-341
12Adrenal bezler anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 364-365
13Timus bezi anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı P. 668-669 S. 291-292
14Epifiz bezi anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 668-669 S. 291-292
Kaynak
Öğrenciye verilir.
1. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 2. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003 3. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003 4. Moore K, AF. Dalley; Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams & Wilkins Company, Philadelphia. 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme1400
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14684
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı148112
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDOKRİN SİSTEM VE DUYU ORGANLARI ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEndokrin sistemin ve duyu organlarının embriyolojik, histolojik ve anatomik yapıları ile biyokimyasal ve fizyolojik kontrol mekanizmalarını ve bunların temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Göz anatomisi ve kliniği,Nervus opticus, görme yolları ve lezyonları,Kulak anatomisi ve kliniği,İşitme, denge ve patolojileri,Tad organı anatomisi ve kliniği,Koku organı anatomisi ve kliniği
,Erkek üreme organları ve kliniği,Kadın üreme organları ve kliniği
,Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileri,Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileri,Pankreas anatomisi ve patolojileri,Adrenal bezler anatomisi ve patolojileri,Timus bezi anatomisi ve patolojileri,Epifiz bezi anatomisi ve patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göz anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
2. Nervus opticus, görme yolları ve lezyonlarını açıklar.16, 9A, D, E
3. Kulak anatomisini ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
4. Denge-işitme sistemini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
5. Tat duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
6. Koku duyusu anatomisini ve patolojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
7. Erkek üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
8. Kadın üreme organlarının anatomisi ve kliniğini tanımlar.16, 9A, D, E
9. Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomilerini ve patolojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
10. Hipotalamus ve hipofiz’in endokrin sistemin aktivitesini ne şekilde düzenlediğini ve bunların patalojilerini açıklar. 16, 9A, D, E
11. Pankreas anatomisini ve patolojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
12. Adrenal bezlerin anatomisini ve patalojilerini tanımlar. 16, 9A, D, E
13. Timus bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
14. Epifiz bezi anatomisini ve patalojilerini tanımlar.16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Göz anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 353-366 Clinically Oriented Anatomy S. 889
2Nervus opticus, görme yolları ve lezyonlarıAnatomi Cilt 2 S. 368-370 Clinically Oriented Anatomy S. 903
3Kulak anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 370-388
4İşitme, denge ve patolojileriAnatomi Cilt 2 S. 387-388
5Tad organı anatomisi ve kliniğiAnatomi Cilt 2 S. 388-390 İnsan Anatomisi S.160-161 Clinically Oriented Anatomy S. 938-943
6Koku organı anatomisi ve kliniği
Anatomi Cilt 2 S. 390 Clinically Oriented Anatomy S. 955
7Erkek üreme organları ve kliniğiSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 378-396
8Kadın üreme organları ve kliniği
Sobotta Anatomi Konu Kitabı s. 378-396
9Glandula thyroidea, glandula parathyroidea anatomileri ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 569-571
10Hipotalamus, hipofiz bezi anatomileri ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S.674-675
11Pankreas anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 338-341
12Adrenal bezler anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 364-365
13Timus bezi anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı P. 668-669 S. 291-292
14Epifiz bezi anatomisi ve patolojileriSobotta Anatomi Konu Kitabı S. 668-669 S. 291-292
Kaynak
Öğrenciye verilir.
1. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 2. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003 3. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003 4. Moore K, AF. Dalley; Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams & Wilkins Company, Philadelphia. 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35