Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAĞIN FONKSİYONEL ANATOMİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin kulak anatomisini fonksiyonel olarak incelemesini ve işitme ve denge merkezini tanımasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimi,Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Nervus vestibulocohlearis ve seyri,Nervus vestibularis’i çekirdekleri,Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yolları,Tinnitus,İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıkları,İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3,İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4,Değerlendirme ve sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kulağın makro ve mikro anatomisini tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
2. Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın major oluşumlarını ayırt eder.11, 13, 5, 9A, D
3. Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın fonksiyonlarını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
4. İşitme ve denge organı olarak kulağı oluşturan bölgelerin embriyolojik farklarını ve bu bölgelerdeki doku ve hücrelerinin yapısal özelliklerini ortaya koyar.11, 13, 5, 9A, D
5. Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimini belirler.11, 13, 5, 9A, D
6. Dış, orta ve iç kulak gelişimini ve içlerindeki yapıların gelişimini saptar.11, 13, 5, 9A, D
7. İşitme mekanizmasını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
8. Kulağın işitmede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar.11, 13, 5, 9A, D
9. Denge mekanizmasını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
10. Kulağın dengede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar.11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimiAnatomi- Kaplan ARICI S.370-388
2Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.594-597
3Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.597-602
4Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.602-610
5Nervus vestibulocohlearis ve seyriAnatomi- Kaplan ARICI S.336-339
6Nervus vestibularis’i çekirdekleriAnatomi-Kaplan ARICI S.336
7Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yollarıAnatomi-Kaplan ARICI S.338
8TinnitusOzan Anatomi S.596
9İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıklarıOzan Anatomi S.596
10İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar)Ozan Anatomi S.601
11İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar)Ozan Anatomi S.601
12İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3Ozan Anatomi S.609
13İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4Ozan Anatomi S.601-609
14Değerlendirme ve sunumlarOzan Anatomi S. 601
Kaynak
Öğrenciye verilir
Afifi AK, Bergman RA: Functional Neuroanatomy, 2nd edition, The McGraw-Hill Companies, 2005 Moore, KL., Dalley, AF., Clinically Oriented Anatomy, Fourth Ed., Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1999. Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAĞIN FONKSİYONEL ANATOMİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin kulak anatomisini fonksiyonel olarak incelemesini ve işitme ve denge merkezini tanımasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimi,Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Nervus vestibulocohlearis ve seyri,Nervus vestibularis’i çekirdekleri,Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yolları,Tinnitus,İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıkları,İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3,İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4,Değerlendirme ve sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kulağın makro ve mikro anatomisini tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
2. Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın major oluşumlarını ayırt eder.11, 13, 5, 9A, D
3. Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın fonksiyonlarını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
4. İşitme ve denge organı olarak kulağı oluşturan bölgelerin embriyolojik farklarını ve bu bölgelerdeki doku ve hücrelerinin yapısal özelliklerini ortaya koyar.11, 13, 5, 9A, D
5. Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimini belirler.11, 13, 5, 9A, D
6. Dış, orta ve iç kulak gelişimini ve içlerindeki yapıların gelişimini saptar.11, 13, 5, 9A, D
7. İşitme mekanizmasını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
8. Kulağın işitmede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar.11, 13, 5, 9A, D
9. Denge mekanizmasını tanımlar.11, 13, 5, 9A, D
10. Kulağın dengede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar.11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimiAnatomi- Kaplan ARICI S.370-388
2Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.594-597
3Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.597-602
4Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi)Ozan Anatomi S.602-610
5Nervus vestibulocohlearis ve seyriAnatomi- Kaplan ARICI S.336-339
6Nervus vestibularis’i çekirdekleriAnatomi-Kaplan ARICI S.336
7Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yollarıAnatomi-Kaplan ARICI S.338
8TinnitusOzan Anatomi S.596
9İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıklarıOzan Anatomi S.596
10İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar)Ozan Anatomi S.601
11İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar)Ozan Anatomi S.601
12İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3Ozan Anatomi S.609
13İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4Ozan Anatomi S.601-609
14Değerlendirme ve sunumlarOzan Anatomi S. 601
Kaynak
Öğrenciye verilir
Afifi AK, Bergman RA: Functional Neuroanatomy, 2nd edition, The McGraw-Hill Companies, 2005 Moore, KL., Dalley, AF., Clinically Oriented Anatomy, Fourth Ed., Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1999. Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35