Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ - I-Güz Dönemi3+4514
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Bahar Tekin
Dersin AmacıSantral sinir sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını ileri derecede öğrenip, sinir sisteminin karmaşık işlevini kavramak ve santral sinir sistemi hastalıklarının bulguları ile lokalizasyonları arasında bağlantı kurmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemine giriş ve organizasyon,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar ,Beyin sapı,Cerebellumun bağlantıları ,Cerebrum,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdeklerin bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamusun bağlantıları,Hypothalamusun bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis zarları,Ventriküller, BOS ve kan-beyin bariyeri,Beyin ve omuriliğin kanlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
11, 13, 9A, D
1.Omurilik yaralanma mekanizmalarının nasıl olduğunu yapılandırabilir.11, 13, 9A, D
1.1. Omurilik içindeki ana sinir yollarının ve hücre gruplarının pozisyonunu öğrenir ve radyolojik kanıt ile nörolojik defisit ve medulla spinalisin segmental seviyeleri arasında ilişki kurar.11, 13, 9A, D
1.2. Omuriliğin narin yapısı ile değişik inen ve çıkan yolların pozisyonunu ve fonksiyonunu gözden geçirir.11, 13, 9A, D
1.3. Tüm inen ve çıkan yolları basitçe çizebilir, hücrelerinin orijinini, sinir sistemi boyunca izledikleri yolları ve varış yerlerini gösterebilir11, 13, 9A, D
2. İleri derecede kompleks serebral korteksin temel yapısını ve buradaki fonksiyonların lokalizasyonunu tanımlayacaktır.11, 13, 9A, D
2.1. Serebral korteksin üç boyutlu yapısını anlatır.11, 13, 9A, D
2.2. Bir hastadaki belirti ve semptomlar ile yapısal lezyonlar arasında ilişki kurar 11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemine giriş ve organizasyonKlinik Nöroanatomi - S.2-32
2Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar Klinik Nöroanatomi - S.133-183
3Beyin sapıKlinik Nöroanatomi - S.186-229
4Cerebellumun bağlantıları Klinik Nöroanatomi - S.230-250
5CerebrumKlinik Nöroanatomi - S.251-283
6Formatio reticularis ve limbik sistemKlinik Nöroanatomi - S.304-315
7Bazal çekirdeklerin bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.316-329
8Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımlarıKlinik Nöroanatomi - S.331-369
9Thalamusun bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.371-381
10Hypothalamusun bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.382-395
11Otonom sinir sistemiKlinik Nöroanatomi - S.397-426
12Beyin ve medulla spinalis zarlarıKlinik Nöroanatomi - S.427-444
13Ventriküller, BOS ve kan-beyin bariyeriKlinik Nöroanatomi - S.445-473
14Beyin ve omuriliğin kanlanmasıKlinik Nöroanatomi - S.474-500
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ - I-Güz Dönemi3+4514
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Bahar Tekin
Dersin AmacıSantral sinir sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını ileri derecede öğrenip, sinir sisteminin karmaşık işlevini kavramak ve santral sinir sistemi hastalıklarının bulguları ile lokalizasyonları arasında bağlantı kurmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemine giriş ve organizasyon,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar ,Beyin sapı,Cerebellumun bağlantıları ,Cerebrum,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdeklerin bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamusun bağlantıları,Hypothalamusun bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis zarları,Ventriküller, BOS ve kan-beyin bariyeri,Beyin ve omuriliğin kanlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
11, 13, 9A, D
1.Omurilik yaralanma mekanizmalarının nasıl olduğunu yapılandırabilir.11, 13, 9A, D
1.1. Omurilik içindeki ana sinir yollarının ve hücre gruplarının pozisyonunu öğrenir ve radyolojik kanıt ile nörolojik defisit ve medulla spinalisin segmental seviyeleri arasında ilişki kurar.11, 13, 9A, D
1.2. Omuriliğin narin yapısı ile değişik inen ve çıkan yolların pozisyonunu ve fonksiyonunu gözden geçirir.11, 13, 9A, D
1.3. Tüm inen ve çıkan yolları basitçe çizebilir, hücrelerinin orijinini, sinir sistemi boyunca izledikleri yolları ve varış yerlerini gösterebilir11, 13, 9A, D
2. İleri derecede kompleks serebral korteksin temel yapısını ve buradaki fonksiyonların lokalizasyonunu tanımlayacaktır.11, 13, 9A, D
2.1. Serebral korteksin üç boyutlu yapısını anlatır.11, 13, 9A, D
2.2. Bir hastadaki belirti ve semptomlar ile yapısal lezyonlar arasında ilişki kurar 11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemine giriş ve organizasyonKlinik Nöroanatomi - S.2-32
2Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar Klinik Nöroanatomi - S.133-183
3Beyin sapıKlinik Nöroanatomi - S.186-229
4Cerebellumun bağlantıları Klinik Nöroanatomi - S.230-250
5CerebrumKlinik Nöroanatomi - S.251-283
6Formatio reticularis ve limbik sistemKlinik Nöroanatomi - S.304-315
7Bazal çekirdeklerin bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.316-329
8Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımlarıKlinik Nöroanatomi - S.331-369
9Thalamusun bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.371-381
10Hypothalamusun bağlantılarıKlinik Nöroanatomi - S.382-395
11Otonom sinir sistemiKlinik Nöroanatomi - S.397-426
12Beyin ve medulla spinalis zarlarıKlinik Nöroanatomi - S.427-444
13Ventriküller, BOS ve kan-beyin bariyeriKlinik Nöroanatomi - S.445-473
14Beyin ve omuriliğin kanlanmasıKlinik Nöroanatomi - S.474-500
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35