Gastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar.
11, 13, 16, 4, 9
D
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar.
10, 11, 16, 9
A, D
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Üst batın bölümlerini tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Alt batın kısımlarını tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler.
10, 11, 13, 16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri
2
Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri
3
Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri
4
Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri
5
Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri
6
Vaka I
7
Vaka II
8
Vaka III
9
Vaka IV
10
Vaka V
11
Vaka VI
12
Vaka VII
13
Vaka VIII
14
Vaka IX
Kaynak
Uygulama dersidir
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
-Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai.
-Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
-Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
32
32
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
42
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GASTROİNTESTİNAL CERRA. GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZEL.
-
Bahar Dönemi
0+2
1
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersi Verenler
Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Gastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar.
11, 13, 16, 4, 9
D
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar.
10, 11, 16, 9
A, D
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Üst batın bölümlerini tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
Alt batın kısımlarını tanımlar.
10, 11, 13, 16, 9
D
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler.
10, 11, 13, 16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri
2
Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri
3
Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri
4
Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri
5
Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri
6
Vaka I
7
Vaka II
8
Vaka III
9
Vaka IV
10
Vaka V
11
Vaka VI
12
Vaka VII
13
Vaka VIII
14
Vaka IX
Kaynak
Uygulama dersidir
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
-Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai.
-Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
-Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.