Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI - II-Güz Dönemi2+239
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO), Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır.11, 13, 9A
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını sıralar.11, 13, 9A
1.2. Ventrikülleri sıralar.11, 13, 9A
1.3. Arter ve venleri sıralar.11, 13, 9A
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.11, 13, 9A
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini belirleyecektir.11, 13, 9A
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir.11, 13, 9A
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir.11, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Meninksler
2Ventriküller
3BOS ve Dolaşımı
4Kan – Beyin bariyeri
5Sisternalar
6Dura sinüsleri
7Beyin Arterleri
8A. carotis interna
9A. carotis externa
10A. vertebralis ve A. basillaris
11Willis poligonu
12Beyin venleri
13Serebro Vasküler Olay (SVO)
14 Arter Oklüzyon ve sonuçları
Kaynak
Öğrencilere verilir
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI - II-Güz Dönemi2+239
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO), Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır.11, 13, 9A
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını sıralar.11, 13, 9A
1.2. Ventrikülleri sıralar.11, 13, 9A
1.3. Arter ve venleri sıralar.11, 13, 9A
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.11, 13, 9A
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini belirleyecektir.11, 13, 9A
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir.11, 13, 9A
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir.11, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Meninksler
2Ventriküller
3BOS ve Dolaşımı
4Kan – Beyin bariyeri
5Sisternalar
6Dura sinüsleri
7Beyin Arterleri
8A. carotis interna
9A. carotis externa
10A. vertebralis ve A. basillaris
11Willis poligonu
12Beyin venleri
13Serebro Vasküler Olay (SVO)
14 Arter Oklüzyon ve sonuçları
Kaynak
Öğrencilere verilir
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35