Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÖK HÜCRE-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kök hücre kavramını, kök hücre tiplerini ve fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve tanımlar,Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar,Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler,Embriyonik kök hücreler,İndüklenmiş pluripotent kök hücreler,Fetal kök hücreler,Ara sınav,Kök hücre nişleri,Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler,Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler,Dokulara özgü kök hücre tipleri,Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller,Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kök hücre tiplerini, kaynaklarını ve özelliklerini açıklar.14, 9A
Kök hücrenin plastisitesini belirleyen faktörleri belirler.14, 9A
Kök hücrenin tanımını, genel özelliklerini ve çeşitlerini tanımlar.14, 9A, E
Kök hücrelerin kendini yenileme, çoğalma, farklılaşma, yeniden programlama ve yaşlanmalarında etkili olan hücresel olayların moleküler mekanizmalarını açıklar.14, 9A, E
Kök hücrelerin klinikteki uygulamalarını açıklar.14, 9A
Kök hücre bankacılığını tanımlar.14, 9A
Doku/organ kök hücrelerine ev sahipliği yapan özelleşmiş farklı tiplerdeki kök hücre nişlerini açıklar.14, 9A, E
Kök hücre çalışmalarında kullanılan laboratuvar tekniklerini açıklar.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve tanımlarİlgili ders notlarının okunması
2Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlarİlgili ders sunumlarının okunması
3Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyicilerİlgili ders notunun okunması
4Embriyonik kök hücrelerİlgili ders notunun okunması
5İndüklenmiş pluripotent kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
6Fetal kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
7Ara sınav-
8Kök hücre nişleriİlgili ders sunumunun okunması
9Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
10Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücrelerİlgili ders sunumununokunması
11Dokulara özgü kök hücre tipleriİlgili ders sunumunun okunması
12Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokollerLiteratür taramasının yapılması
13Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankalarıLiteratür taramasının yapılması
14Final sınavı-
Kaynak
Ders notları, Literatür taraması, Essentials of Stem Cell Biology 3rd edition. John Gearhart, Brigid Hogan, Douglas Melton, Roger Pedersen, E. Donall Thomas, James Thomas, Sir Ian Wilmut, KÖK HÜCRE Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları (1. Basım), Alp Can, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme12448
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31545
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÖK HÜCRE-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kök hücre kavramını, kök hücre tiplerini ve fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve tanımlar,Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar,Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler,Embriyonik kök hücreler,İndüklenmiş pluripotent kök hücreler,Fetal kök hücreler,Ara sınav,Kök hücre nişleri,Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler,Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler,Dokulara özgü kök hücre tipleri,Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller,Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kök hücre tiplerini, kaynaklarını ve özelliklerini açıklar.14, 9A
Kök hücrenin plastisitesini belirleyen faktörleri belirler.14, 9A
Kök hücrenin tanımını, genel özelliklerini ve çeşitlerini tanımlar.14, 9A, E
Kök hücrelerin kendini yenileme, çoğalma, farklılaşma, yeniden programlama ve yaşlanmalarında etkili olan hücresel olayların moleküler mekanizmalarını açıklar.14, 9A, E
Kök hücrelerin klinikteki uygulamalarını açıklar.14, 9A
Kök hücre bankacılığını tanımlar.14, 9A
Doku/organ kök hücrelerine ev sahipliği yapan özelleşmiş farklı tiplerdeki kök hücre nişlerini açıklar.14, 9A, E
Kök hücre çalışmalarında kullanılan laboratuvar tekniklerini açıklar.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve tanımlarİlgili ders notlarının okunması
2Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlarİlgili ders sunumlarının okunması
3Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyicilerİlgili ders notunun okunması
4Embriyonik kök hücrelerİlgili ders notunun okunması
5İndüklenmiş pluripotent kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
6Fetal kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
7Ara sınav-
8Kök hücre nişleriİlgili ders sunumunun okunması
9Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücrelerİlgili ders sunumunun okunması
10Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücrelerİlgili ders sunumununokunması
11Dokulara özgü kök hücre tipleriİlgili ders sunumunun okunması
12Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokollerLiteratür taramasının yapılması
13Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankalarıLiteratür taramasının yapılması
14Final sınavı-
Kaynak
Ders notları, Literatür taraması, Essentials of Stem Cell Biology 3rd edition. John Gearhart, Brigid Hogan, Douglas Melton, Roger Pedersen, E. Donall Thomas, James Thomas, Sir Ian Wilmut, KÖK HÜCRE Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları (1. Basım), Alp Can, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:36