Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Şule AYLA, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Prof.Dr. Tunç AKKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun araştırılması ve tartışılması,Genel bilgilendirme toplantısı,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Ara sınav,Konun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tez konusunu belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Tez konusu ile ilgili alanda literatürü analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Tez konusuyla ilgili verileri analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyerek analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Bulguları yorumlayarak düzenleyip açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırmayı rapor halinde gösterir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hazırlanan araştırma raporunu değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
1Genel bilgilendirme toplantısıLiteratür taraması
2Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
3Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
4Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
5Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
6Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
7Ara sınav-
9Konun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
10Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
11Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
12Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
13Konunun araştırılması ve tartışılması Literatür taraması
14Final sınavı-
Kaynak
Pubmed, Scopus, web of science

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
X
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
X
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1410140
Rehberli Problem Çözme60321920
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2030600
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3030900
Proje Sunumu / Seminer51050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)3610
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3610/30)120
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Şule AYLA, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Prof.Dr. Tunç AKKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun araştırılması ve tartışılması,Genel bilgilendirme toplantısı,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Ara sınav,Konun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tez konusunu belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Tez konusu ile ilgili alanda literatürü analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Tez konusuyla ilgili verileri analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyerek analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Bulguları yorumlayarak düzenleyip açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırmayı rapor halinde gösterir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hazırlanan araştırma raporunu değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
1Genel bilgilendirme toplantısıLiteratür taraması
2Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
3Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
4Konu seçimi ve tartışılmasıLiteratür taraması
5Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
6Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
7Ara sınav-
9Konun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
10Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
11Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
12Konunun araştırılması ve tartışılmasıLiteratür taraması
13Konunun araştırılması ve tartışılması Literatür taraması
14Final sınavı-
Kaynak
Pubmed, Scopus, web of science

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
X
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
X
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:36