Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEY HAYVANI MODELLERİ | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Pazar 18:30-19:15 Pazar 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı fare ve ratlarda çeşitli hastalık modellerinin nasıl indükleneceği, edinilen bilgiler doğrultusunda hayvanlarda deneysel hastalık modellerinin kurgulanması ve tedavi yöntemlerinin uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Streptozosin ile DM modeli oluşturulması,CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması,İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması,Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması,İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması,Deneysel şok modellerinin oluşturulması,Ara sınav,Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması,Transplantasyon modellerinin oluşturulması,Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması,Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması,Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması,Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 14 | A | |
Streptozosin ile DM oluşturmanın öğrenilmesi CCl4 ile karaciğer yetmezliği oluşturmanın öğrenilmesi İskemi- reperfüzyon modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Deneysel sepsis ya da adezyon modeli oluşturmanın öğrenilmesi İntraabdominal sepsis modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Deneysel şok modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Transplantasyon modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Deneysel tıkanma sarılığı modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Deneysel pankreatit modelleri oluşturmanın öğrenilmesi Deneysel kolanjit modeller oluşturmanın öğrenilmesi Peritoneal adezyon modeller oluşturmanın öğrenilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Streptozosin ile DM modeli oluşturulması | |
2 | CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması | |
3 | İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması | |
4 | Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması | |
5 | İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması | |
6 | Deneysel şok modellerinin oluşturulması | |
7 | Ara sınav | |
8 | Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması | |
9 | Transplantasyon modellerinin oluşturulması | |
10 | Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması | |
11 | Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması | |
12 | Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması | |
13 | Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
PROF.DR.HASAN BESIM, DENEYSEL HAYVAN MODELLERI |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
0 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
0 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
0 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
0 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
0 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |