Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PULMONER REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta değerlendirme ve izlem yaklaşımlarını olgu örnekleriyle Planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları,2. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi,3. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler,4. Periferik kas eğitimi,5. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri,6. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca.,7. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi,8. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme,9. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme,10. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi,11. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon,12. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi,13. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları,14. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pulmoner rehabilitasyonda klinik kavramları yorumlayabilecektir. | ||
1.1 Pulmoner rehabilitasyonda ileri teorik bilgi ile uygulamalara yönetir. | ||
1.2 İleri pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını tanımlar. | ||
1.3 Hastane ve ev temelli rehabilitasyon programlarını tartışır. | ||
2. Olgu örneklerinde klinik sorgulama yaklaşımını kullanabilecektir. | ||
2.1 Klinik problem temelli rehabilitasyon programları belirler. | ||
2.2 Farklı akciğer problemlerinde pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarını yönetir. | ||
2.3 Hastalıklara göre özel değerlendirme yöntemlerini açıklar. | ||
3. Farklı problemlerde ve çocuk-erişkin ayrımı yaparak rehabilitasyon yaklaşımlarını organize edebilecektir. . | ||
3.1 Kistik fibrozda pulmoner rehabilitasyonu açıklar. | ||
3.2 Bronşektazik hastada pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verir. | ||
3.3 Erişkin restriktif ve obstrüktif solunum problemlerinde pulmoner rehabilitasyonu tartışır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları | |
2 | 2. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi | |
3 | 3. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler | |
4 | 4. Periferik kas eğitimi | |
5 | 5. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri | |
6 | 6. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca. | |
7 | 7. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi | |
8 | 8. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme | |
9 | 9. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme | |
10 | 10. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi | |
11 | 11. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon | |
12 | 12. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi | |
13 | 13. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları | |
14 | 14. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR. |
Kaynak |
ppt |
Pulmoner Rehabilitasyon,M Erk,P Ergün,Toraks Kitapları,2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | ||||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | ||||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | ||||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |