Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | 0+0 | - | 100 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ŞAHİN, Prof.Dr. Fatma MUTLUAY, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Hafta Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlayabilmesi | ||
Literatür taraması yapıp, tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışabilmesi | ||
Araştırma verilerini toplayıp, analiz edip, analiz sonuçlarını tartışabilmesi | ||
Araştırma sonuçlarını tablolaştırıp, sonuç çıkarabilmesi | ||
Araştırma sonuçlarını raporlaştırma ve uygun önerilerde bulunabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Hafta Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Tez savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |