Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları
,Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları
,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
,Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar
,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar
,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
,Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazabilmesi, yorumlayabilmesi ve elde edilen sonuçları özetler. 18, 4E
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. 18, 4E
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular.18, 4E
Exokleton ve robotik tedavi uygulamalarını tartışır.18, 4E
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular.18, 4E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
2Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
3Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
4Makale ve tez yazımı konusunda çalışmaLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
5Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmalarıLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
6Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmalarıLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
7Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
9Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
10Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
11Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
12Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
13Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
14Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleriLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
Kaynak
1. www.pubmed.com 2. TÜBİTAK 3. Web of Science 4. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları
,Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları
,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
,Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar
,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar
,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
,Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazabilmesi, yorumlayabilmesi ve elde edilen sonuçları özetler. 18, 4E
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. 18, 4E
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular.18, 4E
Exokleton ve robotik tedavi uygulamalarını tartışır.18, 4E
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular.18, 4E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
2Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
3Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
4Makale ve tez yazımı konusunda çalışmaLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
5Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmalarıLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
6Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmalarıLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
7Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
9Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
10Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
11Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
12Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
13Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
Literatür taraması ve medipol e kaynakar
14Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleriLiteratür taraması ve medipol e kaynakar
Kaynak
1. www.pubmed.com 2. TÜBİTAK 3. Web of Science 4. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07