Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AĞRI FİZYOTERAPİSİ2+029
Ders Programı Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon kapsamında ağrı kavramı, değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ağrının Tanımı ve Mekanizmaları,Ağrının Tanımı ve Mekanizmaları,Ağrının Değerlendirilmesi,Ağrının Değerlendirilmesi,Akut Ağrı ve Özellikleri,Kronik Ağrı ve Özellikleri,Ağrı Tedavisinde Kullanılan Modaliteler,Ağrı Tedavisinde Kullanılan Modaliteler,Ağrıda Egzersiz Yaklaşımları,Ağrıda Egzersiz Yaklaşımları,Ağrı ve Alternatif Tıp Yöntemleri,Ağrı ve Alternatif Tıp Yöntemleri,Ağrılı Hastaya Yaklaşım,Ağrılı Hasta Örneklerinde Klinik Karar Verme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ağrılı hastaya doğru yaklaşımı tasarlayabilmesi1, 21B, C
Ağrı mekanizmasını, ağrı çeşitlerini özetleyebilmesi1, 21B, C
Ağrılı hastaya uygun değerlendirme yönemlerini planlayabilmesi1, 21B, C
Ağrıda uygun modalite seçimini tartışabilmesi1, 21B, C
Ağrılı hastayı bütünsel yaklaşımla tartışabilmesi1, 21B, C
Egzersizin ağrı üzerine etkisini özetleyebilmesi1, 21B, C
Alternatif tıp yöntemlerinin ağrı tedavisindeki yerini özetleyebilmesi1, 21B, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 21: Video
Ölçme Yöntemleri:B: Sözlü Sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ağrının Tanımı ve Mekanizmaları4. kaynak sayfa 1-17
2Ağrının Tanımı ve Mekanizmaları4. kaynak sayfa 1-17
3Ağrının Değerlendirilmesi4. kaynak sayfa 21-32
4Ağrının Değerlendirilmesi4. kaynak sayfa 21-32
5Akut Ağrı ve Özellikleri5. kaynak sayfa, 103-118
6Kronik Ağrı ve Özellikleri5. kaynak sayfa, 103-118
7Ağrı Tedavisinde Kullanılan Modaliteler4. kaynak sayfa, 51-64, 5. kaynak sayfa, 118-120
8Ağrı Tedavisinde Kullanılan Modaliteler4. kaynak sayfa, 51-64, 5. kaynak sayfa, 118-120
9Ağrıda Egzersiz Yaklaşımları4. kaynak sayfa, 81-89
10Ağrıda Egzersiz Yaklaşımları4. kaynak sayfa, 81-89
11Ağrı ve Alternatif Tıp Yöntemleri4. kaynak sayfa, 99-105
12Ağrı ve Alternatif Tıp Yöntemleri4. kaynak sayfa, 99-105
13Ağrılı Hastaya Yaklaşım4. kaynak sayfa, 19-47
14Ağrılı Hasta Örneklerinde Klinik Karar Verme4. kaynak sayfa, 19-47
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-H.Benzon :Essentials of Pain Medicine 2- S.D Woldtman: Pain Management 3- J.P Rathmell : Bonica’s Management of Pain 4- Cavlak U, Kas İskelet Sistemi Ağrısı, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
0
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
0
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
0
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
0
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
0
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
0
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu