Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR YARALANMALARI | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporcularda görülen yaralanmaları ve tedavilerini güncel literatür çerçevesinde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spor yaralanmalarına giriş,Performans ve fiziksel uygunluk testleri,Aşırı kullanıma bağlı yaralanmalar,Spora bağlı inflamatuar hastalıklar,Omuz yaralanmaları ve cerrahisi,Omuz rehabilitasyonu,Dirsek ve el-el bileği yaralanmaları ve cerrahisi,Dirsek ve el-el bileği,Kalça yaralanmaları ve cerrahisi,Kalça rehabilitasyonu,Diz yaralanmaları ve cerrahisi,Diz rehabilitasyonu,Ayak-ayak bileği yaralanmaları ve cerrahisi,Ayak-ayak bileği rehabilitasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spor yaralanmaları ve tedavi yöntemlerini değerlendirebilmesi | 1, 12 | A |
Genel rehabilitasyon ilkelerini özetleyebilmesi | 1, 12 | A |
Sporcularda görülen üst ekstremite yaralanmalarını değerlendirebilmesi | 1, 12 | A |
Sporcularda görülen üst ekstremite cerrahisini ve rehabilitasyonunu özetleyebilmesi | 1, 12 | A |
Sporcularda görülen alt ekstremite yaralanmalarını değerlendirebilmesi | 1, 12 | A |
Sporcularda görülen alt ekstremite cerrahisini ve rehabilitasyonunu özetleyebilmesi | 1, 12 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Spor yaralanmalarına giriş | 3. kaynak sayfa, 127-148 |
2 | Performans ve fiziksel uygunluk testleri | 2. kaynak sayfa, 247-271 |
3 | Aşırı kullanıma bağlı yaralanmalar | 2. kaynak sayfa, 505-525 |
4 | Spora bağlı inflamatuar hastalıklar | 3. kaynak sayfa, 129-148 |
5 | Omuz yaralanmaları ve cerrahisi | 3. kaynak sayfa, 140-148 |
6 | Omuz rehabilitasyonu | 4. kaynak sayfa, 345-378 |
7 | Dirsek ve el-el bileği yaralanmaları ve cerrahisi | 3. kaynak sayfa, 148-168 |
8 | Dirsek ve el-el bileği | 3. kaynak sayfa, 148-168 |
9 | Kalça yaralanmaları ve cerrahisi | 3. kaynak sayfa, 137-140 |
10 | Kalça rehabilitasyonu | 5. kaynak sayfa, 333-343 |
11 | Diz yaralanmaları ve cerrahisi | 3. kaynak sayfa 129-137 |
12 | Diz rehabilitasyonu | 5. kaynak sayfa 327-331 |
13 | Ayak-ayak bileği yaralanmaları ve cerrahisi | 3. kaynak sayfa, 171-179 |
14 | Ayak-ayak bileği rehabilitasyonu | 5. kaynak sayfa 319-325 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1-Brotzman SB, Manske RC (2011). Clinical Orthopaedic Rehabilitation, Expert Consult. 2- Weinberg RS, Gould Daniel. Foundations of Sports Exercise Psychology,2015 3- Bülbül A.M, Erdil M. Ortopedi ve Travmatoloji, İstanbul Tıp Kitapevleri,2017 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2015 5- Yüksel İ, Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Kitapevi, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |