Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞI2+029
Ders Programı Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirebilmesi1, 21A, B
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirebilmesi1, 21A, B
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlayabilmesi1, 21A, B
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışabilmesi1, 21A, B
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirebilmesi1, 21A, B
Menapoz dönemi problemlerini özetleyebilmesi1, 21A, B
Stres incontinans fizyoterapisini açıklayabilmesi1, 21A, B
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışabilmesi1, 21A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 21: Video
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji2. kaynak, sayfa 158-161
2Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 63-75
3Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 167-169
4Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim2. kaynak, sayfa 169-170
5Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 174-175
6Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 164-167
7Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
8Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 115-124
9Stres üriner incontinans ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 170
10Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı2. kaynak, sayfa 165-167
11Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri2. kaynak, sayfa 161-162
12Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi2. kaynak, sayfa 177-179
13Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri2. kaynak, sayfa 472-502
14Egzersiz uygulamaları2. kaynak, sayfa 171-173
Kaynak
Ders notu verilecektir.
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007 2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002 3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
0
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
0
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
0
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
0
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
0
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
0
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu