Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirebilmesi | 1, 21 | A, B |
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirebilmesi | 1, 21 | A, B |
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlayabilmesi | 1, 21 | A, B |
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışabilmesi | 1, 21 | A, B |
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirebilmesi | 1, 21 | A, B |
Menapoz dönemi problemlerini özetleyebilmesi | 1, 21 | A, B |
Stres incontinans fizyoterapisini açıklayabilmesi | 1, 21 | A, B |
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışabilmesi | 1, 21 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji | 2. kaynak, sayfa 158-161 |
2 | Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 63-75 |
3 | Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi | 2. kaynak, sayfa 167-169 |
4 | Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim | 2. kaynak, sayfa 169-170 |
5 | Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi | 2. kaynak, sayfa 174-175 |
6 | Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi | 2. kaynak, sayfa 164-167 |
7 | Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
8 | Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 115-124 |
9 | Stres üriner incontinans ve fizyoterapi | 2. kaynak, sayfa 170 |
10 | Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı | 2. kaynak, sayfa 165-167 |
11 | Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri | 2. kaynak, sayfa 161-162 |
12 | Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi | 2. kaynak, sayfa 177-179 |
13 | Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri | 2. kaynak, sayfa 472-502 |
14 | Egzersiz uygulamaları | 2. kaynak, sayfa 171-173 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007 2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002 3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |