Kadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.
37, 9
A, E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.
37, 9
A, E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.
37, 9
A, E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.
37, 9
A, E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.
37, 9
A, E
Menapoz dönemi problemlerini özetler.
37, 9
A, E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.
37, 9
A, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.
37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji
2. kaynak, sayfa 158-161
2
Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 63-75
3
Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 167-169
4
Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim
2. kaynak, sayfa 169-170
5
Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 174-175
6
Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 164-167
7
Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar
Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri
2. kaynak, sayfa 472-502
14
Egzersiz uygulamaları
2. kaynak, sayfa 171-173
Kaynak
Mebis notları
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007
2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002
3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
10
140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
8
32
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
4
10
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
275
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(275/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KADIN SAĞLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.
37, 9
A, E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.
37, 9
A, E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.
37, 9
A, E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.
37, 9
A, E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.
37, 9
A, E
Menapoz dönemi problemlerini özetler.
37, 9
A, E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.
37, 9
A, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.
37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kadın sağlığı konularına giriş, anatomi ve fizyoloji
2. kaynak, sayfa 158-161
2
Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 63-75
3
Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 167-169
4
Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim
2. kaynak, sayfa 169-170
5
Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 174-175
6
Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 164-167
7
Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar
Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri-dinamometre, basınç, kuvvet ölçümleri
2. kaynak, sayfa 472-502
14
Egzersiz uygulamaları
2. kaynak, sayfa 171-173
Kaynak
Mebis notları
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007
2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002
3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.