Fizyoterapi’nin farklı alanlarında değerlendirme yapabilme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım,Kas gücü ve Refleks Muayene,Motor Kontrol Değerlendirme,Ağrı ve Duyu Değerlendirme,Denge ve Koordinasyon Değerlendirme,Yürüme Değerlendirmesi,Yaşam Kalitesi Değerlendirme,Kognitif Fonksiyon Değerlendirme,Geriatriklerde Değerlendirme,Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır.
37, 9
E
Motor, ağrı, duyu ve kognitif fonksiyon değerlendirmelerini tartışır.
37, 9
E
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler.
37, 9
E
Anamnez ve hastaya özel değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
37, 9
E
Yürüme analizi ve yürüme prensiplerini açıklar.
37, 9
E
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder.
37, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım
5. kaynak, sayfa 79-86
2
Kas gücü ve Refleks Muayene
3. kaynak, sayfa 21-68
3
Motor Kontrol Değerlendirme
3. kaynak, sayfa 21-68
4
Ağrı ve Duyu Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 77-91, 167-179
5
Denge ve Koordinasyon Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 109-132
6
Yürüme Değerlendirmesi
2. kaynak, sayfa 109-132
7
Yaşam Kalitesi Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 43-51
8
Kognitif Fonksiyon Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 53-75
9
Geriatriklerde Değerlendirme
4. kaynak, sayfa 229-230
10
Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
4. kaynak, sayfa 345-378
11
Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
3. kaynak, sayfa 437-469
12
Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
5. kaynak, sayfa 27-38
13
Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
3. kaynak, sayfa 184-193
14
Olgu Örneklerinde Değerlendirme
Sunumlara çalışılması
Kaynak
Mebis notları
1- H. Masur Nörolojide ölçme ve değerlendirme.
2- Işık AT., Sosyal P. Geriatri Pratiğinde Ölçekler, İstanbul Tıp Kitapevi 2016
3- Porter S, Tidy's Physiotherapy, 2002
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014
5- Bartlett SJ, Association of Rheumatology, 2006
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
30
90
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
30
60
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
266
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Fizyoterapi’nin farklı alanlarında değerlendirme yapabilme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım,Kas gücü ve Refleks Muayene,Motor Kontrol Değerlendirme,Ağrı ve Duyu Değerlendirme,Denge ve Koordinasyon Değerlendirme,Yürüme Değerlendirmesi,Yaşam Kalitesi Değerlendirme,Kognitif Fonksiyon Değerlendirme,Geriatriklerde Değerlendirme,Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır.
37, 9
E
Motor, ağrı, duyu ve kognitif fonksiyon değerlendirmelerini tartışır.
37, 9
E
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler.
37, 9
E
Anamnez ve hastaya özel değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
37, 9
E
Yürüme analizi ve yürüme prensiplerini açıklar.
37, 9
E
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder.
37, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım
5. kaynak, sayfa 79-86
2
Kas gücü ve Refleks Muayene
3. kaynak, sayfa 21-68
3
Motor Kontrol Değerlendirme
3. kaynak, sayfa 21-68
4
Ağrı ve Duyu Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 77-91, 167-179
5
Denge ve Koordinasyon Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 109-132
6
Yürüme Değerlendirmesi
2. kaynak, sayfa 109-132
7
Yaşam Kalitesi Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 43-51
8
Kognitif Fonksiyon Değerlendirme
2. kaynak, sayfa 53-75
9
Geriatriklerde Değerlendirme
4. kaynak, sayfa 229-230
10
Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
4. kaynak, sayfa 345-378
11
Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
3. kaynak, sayfa 437-469
12
Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
5. kaynak, sayfa 27-38
13
Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi
3. kaynak, sayfa 184-193
14
Olgu Örneklerinde Değerlendirme
Sunumlara çalışılması
Kaynak
Mebis notları
1- H. Masur Nörolojide ölçme ve değerlendirme.
2- Işık AT., Sosyal P. Geriatri Pratiğinde Ölçekler, İstanbul Tıp Kitapevi 2016
3- Porter S, Tidy's Physiotherapy, 2002
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014
5- Bartlett SJ, Association of Rheumatology, 2006
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.