Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kullanılan tedavi edici yöntemleri güncel literatür eşliğinde değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide egzersizin yeri,Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler,Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme,Motor bozukluklar ve egzersiz,Duyu bozuklukları ve egzersiz,Denge bozuklukları ve egzersiz,Nörofizyolojik yaklaşımlar,Kas-iskelet problemleri ve egzersiz,Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz,Nörolojik hastalıklar ve egzersiz,Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz,Diyabet, obesite ve egzersiz,Kanser ve egzersiz,Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide egzersizin yerini tartışır.18, 9E
Egzersizin fizyolojik etkilerini özetler.18, 9E
Egzersiz tiplerini listeler.18, 9E
Egzersiz reçetelendirme prensiplerini açıklayabilmesi 18, 4, 9E
Vücut yapı ve fonksiyonlarında görülen bozukluklara yönelik egzersizleri düzenler.18, 4, 9E
Hastalıklara yönelik egzersiz yaklaşımlarını tartışır.18, 4, 9E
Egzersizin limitasyonlarını listeler.18, 9E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide egzersizin yeri2. kaynak sayfa, 2-10
2Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler2. kaynak sayfa 11-34
3Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme2. kaynak sayfa 43-63
4Motor bozukluklar ve egzersizÖnceki sunumların çalışılması
5Duyu bozuklukları ve egzersizÖnceki sunumların çalışılması
6Denge bozuklukları ve egzersiz2. kaynak sayfa 251-269
7Nörofizyolojik yaklaşımlar4. kaynak sayfa 5-12
8Kas-iskelet problemleri ve egzersiz2. kaynak sayfa 295-307
9Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 309-325
10Nörolojik hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 370-381
11Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 825-880
12Diyabet, obesite ve egzersizhttp://diyabet.gov.tr/content/files/yayinlar/kitaplar/fiziksel_aktivite_bilgi_serisi/E7.pdf
13Kanser ve egzersizhttps://www.researchgate.net/publication/309235523_Kanser_ve_Egzersiz
14Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonlarıhttp://florencenightingale.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/KR-sunum-8.pdf
Kaynak
Mebis notları
1. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011 2. Therapeutic Exercise. Foundation and Technics. Ed: Kisner C, Colby LA. FA Davis Company, Philadelphia, 2007 3. Recent Advances in Physiotherapy. Ed: Redgridge C. Wiley, 2007 4. Karaduman A. Yılmaz Ö.T. Fizyoterapi Rehabilitasyon. Nörolojik Rehabilitasyon Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51260
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer51050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)271
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(271/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kullanılan tedavi edici yöntemleri güncel literatür eşliğinde değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide egzersizin yeri,Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler,Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme,Motor bozukluklar ve egzersiz,Duyu bozuklukları ve egzersiz,Denge bozuklukları ve egzersiz,Nörofizyolojik yaklaşımlar,Kas-iskelet problemleri ve egzersiz,Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz,Nörolojik hastalıklar ve egzersiz,Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz,Diyabet, obesite ve egzersiz,Kanser ve egzersiz,Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide egzersizin yerini tartışır.18, 9E
Egzersizin fizyolojik etkilerini özetler.18, 9E
Egzersiz tiplerini listeler.18, 9E
Egzersiz reçetelendirme prensiplerini açıklayabilmesi 18, 4, 9E
Vücut yapı ve fonksiyonlarında görülen bozukluklara yönelik egzersizleri düzenler.18, 4, 9E
Hastalıklara yönelik egzersiz yaklaşımlarını tartışır.18, 4, 9E
Egzersizin limitasyonlarını listeler.18, 9E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide egzersizin yeri2. kaynak sayfa, 2-10
2Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler2. kaynak sayfa 11-34
3Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme2. kaynak sayfa 43-63
4Motor bozukluklar ve egzersizÖnceki sunumların çalışılması
5Duyu bozuklukları ve egzersizÖnceki sunumların çalışılması
6Denge bozuklukları ve egzersiz2. kaynak sayfa 251-269
7Nörofizyolojik yaklaşımlar4. kaynak sayfa 5-12
8Kas-iskelet problemleri ve egzersiz2. kaynak sayfa 295-307
9Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 309-325
10Nörolojik hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 370-381
11Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz2. kaynak sayfa 825-880
12Diyabet, obesite ve egzersizhttp://diyabet.gov.tr/content/files/yayinlar/kitaplar/fiziksel_aktivite_bilgi_serisi/E7.pdf
13Kanser ve egzersizhttps://www.researchgate.net/publication/309235523_Kanser_ve_Egzersiz
14Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonlarıhttp://florencenightingale.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/KR-sunum-8.pdf
Kaynak
Mebis notları
1. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011 2. Therapeutic Exercise. Foundation and Technics. Ed: Kisner C, Colby LA. FA Davis Company, Philadelphia, 2007 3. Recent Advances in Physiotherapy. Ed: Redgridge C. Wiley, 2007 4. Karaduman A. Yılmaz Ö.T. Fizyoterapi Rehabilitasyon. Nörolojik Rehabilitasyon Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07