Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun normal gelişimini değerlendirir.10, 14, 2, 9A, E
Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışır.10, 14, 2, 9A, E
Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler10, 14, 2, 9A, E
Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt eder.10, 14, 2, 9A, E
Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışır.10, 14, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
22. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
33. Serebral Palside Nörogelişimsel TedaviÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
44. Serebral Palside Margeret Rood TekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
55. Serebral Palside Vojta MetoduÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
66. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
77. Genel tekrar ve olgu tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
88. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
99. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1010. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1111. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1212. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1313. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve FizyoterapisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1414. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı ÇalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
Kaynak
Mebis Notları
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme16232
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)270
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun normal gelişimini değerlendirir.10, 14, 2, 9A, E
Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışır.10, 14, 2, 9A, E
Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler10, 14, 2, 9A, E
Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt eder.10, 14, 2, 9A, E
Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışır.10, 14, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
22. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
33. Serebral Palside Nörogelişimsel TedaviÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
44. Serebral Palside Margeret Rood TekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
55. Serebral Palside Vojta MetoduÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
66. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
77. Genel tekrar ve olgu tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
88. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
99. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1010. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1111. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1212. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1313. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve FizyoterapisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
1414. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı ÇalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır.
Kaynak
Mebis Notları
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07