Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.37, 9E
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler.37, 9E
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder.37, 9E
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır.37, 9E
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar.37, 9E
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder.37, 9E
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.37, 9E
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.37, 9E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal yürümenin değerlendirilmesi3. kaynak sayfa, 1-48
2Normal yürümenin kinematik analizi3. kaynak sayfa, 471-482
3Normal yürümenin kinetik analizi3. kaynak sayfa, 457-470
4Normal ve patolojik yürüyüş paternleri3. kaynak sayfa, 163-278
5Yürümede enerji tüketimi3. kaynak sayfa, 483-518
6Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu3. kaynak sayfa, 279-340
7Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 93-98
8Denge ve koordinasyon problemleri4. kaynak sayfa,63-71
9Sağlık için yürüme ve egzersizlerihttps://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4
10Denge ve koordinasyon egzersizleri4. kaynak sayfa, 317-338
11Yürüme analizi3. kaynak sayfa, 401-456
12Olgu tartışmaSunumlara çalışılması
13Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
14Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009 2- Living with Lewy Body Demantia 3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010 4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer33090
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.37, 9E
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler.37, 9E
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder.37, 9E
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır.37, 9E
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar.37, 9E
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder.37, 9E
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.37, 9E
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.37, 9E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal yürümenin değerlendirilmesi3. kaynak sayfa, 1-48
2Normal yürümenin kinematik analizi3. kaynak sayfa, 471-482
3Normal yürümenin kinetik analizi3. kaynak sayfa, 457-470
4Normal ve patolojik yürüyüş paternleri3. kaynak sayfa, 163-278
5Yürümede enerji tüketimi3. kaynak sayfa, 483-518
6Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu3. kaynak sayfa, 279-340
7Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 93-98
8Denge ve koordinasyon problemleri4. kaynak sayfa,63-71
9Sağlık için yürüme ve egzersizlerihttps://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4
10Denge ve koordinasyon egzersizleri4. kaynak sayfa, 317-338
11Yürüme analizi3. kaynak sayfa, 401-456
12Olgu tartışmaSunumlara çalışılması
13Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
14Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009 2- Living with Lewy Body Demantia 3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010 4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07