Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mitat KOZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEgzersizin insan organizmasının fizyolojik yapı ve fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğine yoğunlaşarak ayrıntılı bilginin değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi,Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu,Solunum sisteminin egzersize uyumu,Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu,Kan ve egzersize uyumu,Endokrin sistem ve egzersize uyumu,Genel tekrar,Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar,Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar,Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar,Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri,Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler,Sporda doping ve sür-antrenman,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akut ve/veya kronik olarak uygulanan egzersiz süreçlerini ve bu süreçte devrede olan ve olmayan homeostatik değişiklikleri ayırt eder6, 9E
Sportif performansa etkili unsurları tartışır6, 9E
Farklı spor disiplinlerinde rol alan egzersiz tiplerinin mekanizmalarını tartışır6, 9E
Sporcu beslenmesi, ergojenik maddeler ve dopingi açıklar6, 9E
Laboratuar ve saha koşullarında uygulanan egzersiz testlerinin sonuçlarını tartışır6, 9E
Egzersiz programlarının fizyolojik anlamlarını özümser6, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi1. kaynak sayfa, 451-584
2Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 303-352
3Solunum sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 253-302
4Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 376-398
5Kan ve egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 333-335, 346
6Endokrin sistem ve egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 400-442
7Genel tekrarÖnceki sunumların çalışılması
8Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar1. kaynak sayfa, 611-639
9Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar1. kaynak sayfa, 591-609
10Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar1. kaynak sayfa, 451-483
11Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri1. kaynak sayfa, 491-532
12Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler1. kaynak sayfa, 81-104
13Sporda doping ve sür-antrenmanhttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/297092
14Genel tekrar ve tartışmaÖnceki sunumların çalışılması
Kaynak
1-Mcardle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology. 7th Ed. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2010. 2-Wasserman K, Hansen JE, Sue DY, Casaburi R, Whipp BJ. Principles of Exercise Testing and Interpretation Including Pathophysiology And Clinical Applications. 3rd Ed. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins 1999. 3-Robergs RA, Roberts SO. Exercise Physiology; Exercise Performance And Clinical Applications 1st Ed. Boston Mosby: 1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51260
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51260
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)278
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(278/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mitat KOZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEgzersizin insan organizmasının fizyolojik yapı ve fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğine yoğunlaşarak ayrıntılı bilginin değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi,Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu,Solunum sisteminin egzersize uyumu,Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu,Kan ve egzersize uyumu,Endokrin sistem ve egzersize uyumu,Genel tekrar,Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar,Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar,Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar,Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri,Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler,Sporda doping ve sür-antrenman,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akut ve/veya kronik olarak uygulanan egzersiz süreçlerini ve bu süreçte devrede olan ve olmayan homeostatik değişiklikleri ayırt eder6, 9E
Sportif performansa etkili unsurları tartışır6, 9E
Farklı spor disiplinlerinde rol alan egzersiz tiplerinin mekanizmalarını tartışır6, 9E
Sporcu beslenmesi, ergojenik maddeler ve dopingi açıklar6, 9E
Laboratuar ve saha koşullarında uygulanan egzersiz testlerinin sonuçlarını tartışır6, 9E
Egzersiz programlarının fizyolojik anlamlarını özümser6, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi1. kaynak sayfa, 451-584
2Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 303-352
3Solunum sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 253-302
4Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 376-398
5Kan ve egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 333-335, 346
6Endokrin sistem ve egzersize uyumu1. kaynak sayfa, 400-442
7Genel tekrarÖnceki sunumların çalışılması
8Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar1. kaynak sayfa, 611-639
9Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar1. kaynak sayfa, 591-609
10Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar1. kaynak sayfa, 451-483
11Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri1. kaynak sayfa, 491-532
12Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler1. kaynak sayfa, 81-104
13Sporda doping ve sür-antrenmanhttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/297092
14Genel tekrar ve tartışmaÖnceki sunumların çalışılması
Kaynak
1-Mcardle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology. 7th Ed. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2010. 2-Wasserman K, Hansen JE, Sue DY, Casaburi R, Whipp BJ. Principles of Exercise Testing and Interpretation Including Pathophysiology And Clinical Applications. 3rd Ed. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins 1999. 3-Robergs RA, Roberts SO. Exercise Physiology; Exercise Performance And Clinical Applications 1st Ed. Boston Mosby: 1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07