Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışabilmesi37, 9D, E
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetleyebilmesi37, 9D, E
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışabilmesi37, 9D, E
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışabilmesi37, 9D, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekleyebilmesi37, 9D, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirebilmesi37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi felsefesi ve işleyişi4. kaynak sayfa, 1-13
2Occupational performans alanları ve komponentleri4. kaynak sayfa, 13-15
3Değerlendirme yöntemleri4. kaynak sayfa, 15-17
4Nörolojik hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 75-96
5Ortopedik hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 154-170
6Romatizmal hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 101-122
7El yaralanmalarında ergoterapi5. kaynak sayfa, 78-122
8Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi5. kaynak sayfa, 295-355
9Pediatride ergoterapi4. kaynak sayfa, 24-45
10Kardiyak hastalar için ergoterapi5. kaynak sayfa, 134-144
11Görme bozukluklarında ergoterapi5. kaynak sayfa, 295-355
12Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları5. kaynak sayfa, 421-432
13Teknolojik yardımcı cihazlarhttp://docplayer.biz.tr/28554132-Rehabilitasyonda-yardimci-teknoloji-kullanimi
14Çevre düzenlemeleri5. kaynak sayfa, 449-470
Kaynak
Ders notu verilecektir
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006 2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins, 1995 3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003 4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006 5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi71070
Okul Dışı Diğer Faaliyetler71070
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)363
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(363/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışabilmesi37, 9D, E
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetleyebilmesi37, 9D, E
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışabilmesi37, 9D, E
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışabilmesi37, 9D, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekleyebilmesi37, 9D, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirebilmesi37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi felsefesi ve işleyişi4. kaynak sayfa, 1-13
2Occupational performans alanları ve komponentleri4. kaynak sayfa, 13-15
3Değerlendirme yöntemleri4. kaynak sayfa, 15-17
4Nörolojik hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 75-96
5Ortopedik hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 154-170
6Romatizmal hastalıklarda ergoterapi4. kaynak sayfa, 101-122
7El yaralanmalarında ergoterapi5. kaynak sayfa, 78-122
8Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi5. kaynak sayfa, 295-355
9Pediatride ergoterapi4. kaynak sayfa, 24-45
10Kardiyak hastalar için ergoterapi5. kaynak sayfa, 134-144
11Görme bozukluklarında ergoterapi5. kaynak sayfa, 295-355
12Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları5. kaynak sayfa, 421-432
13Teknolojik yardımcı cihazlarhttp://docplayer.biz.tr/28554132-Rehabilitasyonda-yardimci-teknoloji-kullanimi
14Çevre düzenlemeleri5. kaynak sayfa, 449-470
Kaynak
Ders notu verilecektir
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006 2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins, 1995 3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003 4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006 5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07