Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON-Güz Dönemi3+0312
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNörodejeneratif hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon modalitelerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Hareketin Prensipleri,Sensorimotor Problemler,Hareketin Restorasyonu,Hareketin Restorasyonu,Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları,Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları,Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı,Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı,Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi,Güncel Literatürün Tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili hareketin ilkelerini ve postüral kontrolü açıklayabilmesi 13, 9A, E
Normal hareket kontrolünü tartışabilmesi13, 9A, E
Rehabilitasyonda nörofizyolojik yaklaşımları ayırtedebilmesi13, 9A, E
Bobath yaklaşımını tanımlayabilmesi13, 9A, E
Tood Davis yöntemini açklayabilmesi13, 9A, E
Margaret Johnstone yöntemini tanımlayabilesi13, 9A, E
Zorunlu kısıtlayıcı hareket tedavisini açıklayabilmesi13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Hareketin Prensipleri2. kaynak sayfa, 19-28
2Sensorimotor Problemler2. kaynak sayfa, 29-38
3Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
4Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
5Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri1. kaynak sayfa,26-31
6Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları2. kaynak sayfa,113-122
7Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
8Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
9Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa,154-178
10Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa, 83-113
11Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı2. kaynak sayfa,189-205
12Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı2. kaynak sayfa,155-170
13Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi2. kaynak sayfa,247-265
14Güncel Literatürün Tartışılmasıwww.pubmed.com
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1- Raine S., Meadws L., Ellerington ML, Çeviren: Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT. Bobath Kavramı, Pelikan, 2012 2- Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT.İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan,2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51260
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)358
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON-Güz Dönemi3+0312
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNörodejeneratif hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon modalitelerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Hareketin Prensipleri,Sensorimotor Problemler,Hareketin Restorasyonu,Hareketin Restorasyonu,Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları,Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları,Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı,Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı,Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi,Güncel Literatürün Tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili hareketin ilkelerini ve postüral kontrolü açıklayabilmesi 13, 9A, E
Normal hareket kontrolünü tartışabilmesi13, 9A, E
Rehabilitasyonda nörofizyolojik yaklaşımları ayırtedebilmesi13, 9A, E
Bobath yaklaşımını tanımlayabilmesi13, 9A, E
Tood Davis yöntemini açklayabilmesi13, 9A, E
Margaret Johnstone yöntemini tanımlayabilesi13, 9A, E
Zorunlu kısıtlayıcı hareket tedavisini açıklayabilmesi13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Hareketin Prensipleri2. kaynak sayfa, 19-28
2Sensorimotor Problemler2. kaynak sayfa, 29-38
3Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
4Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
5Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri1. kaynak sayfa,26-31
6Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları2. kaynak sayfa,113-122
7Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
8Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
9Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa,154-178
10Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa, 83-113
11Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı2. kaynak sayfa,189-205
12Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı2. kaynak sayfa,155-170
13Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi2. kaynak sayfa,247-265
14Güncel Literatürün Tartışılmasıwww.pubmed.com
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1- Raine S., Meadws L., Ellerington ML, Çeviren: Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT. Bobath Kavramı, Pelikan, 2012 2- Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT.İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan,2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07