Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE -Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve başarılı yaşlanmada fiziksel aktivite etkilerini, mobilite programlarını ve genel prensipleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gerokineziology kapsamı,Yaşlılığın fiziksel sonuçları,Fiziksel aktivitenin faydaları,Fiziksel aktivite programları,Fleksibite egzersizleri,Aerobik endurans egzersizleri,Dirençli egzersizler,Düşme sorunları ve denge eğitimi,Aquatik eğitim,Yaşlılarda spor organizasyonu,Master atlet eğitimi,Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı,Nörolojik ve kognitif eğitim,Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda gerokinezioloji konusunu tartışabilmesi37, 9D, E
Aktif yaşam tarzı etkileri ve yaşam kalitesinin arttırılması konusunu açıklayabilmesi37, 9D, E
Yaşlılarda mobilite eğitiminin genel prensiplerini ve egzersiz eğitimini açıklayabilmesi37, 9D, E
Yaşlılarda fiziksel aktivite uygulamalarını tartışabilmesi37, 9D, E
Isınma ve toparlanma prensiplerini, fleksibilite, rezistif, aerobik ve denge egzersizlerini açıklayabilmesi37, 9D, E
Farklı egzersiz uygulamalarını açıklayabilmesi37, 9D, E
Farklı hastalıklarda egzersiz uygulamalarını özetleyabilmesi37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gerokineziology kapsamı2. kaynak, sayfa 1-11
2Yaşlılığın fiziksel sonuçları4. kaynak, sayfa 213-228
3Fiziksel aktivitenin faydaları2. kaynak, sayfa 12-20
4Fiziksel aktivite programları2. kaynak, sayfa 21-30
5Fleksibite egzersizleri4. kaynak, sayfa 335-336
6Aerobik endurans egzersizleri4. kaynak, sayfa 337-339
7Dirençli egzersizler4. kaynak, sayfa 336-337
8Düşme sorunları ve denge eğitimi2. kaynak, sayfa 46-55
9Aquatik eğitim4. kaynak, sayfa 340-341
10Yaşlılarda spor organizasyonu3. kaynak, sayfa 63-75
11Master atlet eğitimi1. kaynak, 17. bölüm
12Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı3. kaynak, sayfa 303-327
13Nörolojik ve kognitif eğitim3. kaynak, sayfa 267-287
14Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi3. kaynak, sayfa 288-302
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-C.Jessie Jones,Debra J. Rose ‘’Physical Activity İnstruction of older Adults’’ 2005 2-Alexandrina Lobo’’Physical Activity and Health in the Elderly’’ 2011 3- Meg Moris, Adrian M.M. Schoo ‘’Optimizing Exercise and Physical Activity in Older People’’2004 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler31030
Proje Sunumu / Seminer326
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)283
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(283/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE -Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı ve başarılı yaşlanmada fiziksel aktivite etkilerini, mobilite programlarını ve genel prensipleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gerokineziology kapsamı,Yaşlılığın fiziksel sonuçları,Fiziksel aktivitenin faydaları,Fiziksel aktivite programları,Fleksibite egzersizleri,Aerobik endurans egzersizleri,Dirençli egzersizler,Düşme sorunları ve denge eğitimi,Aquatik eğitim,Yaşlılarda spor organizasyonu,Master atlet eğitimi,Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı,Nörolojik ve kognitif eğitim,Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda gerokinezioloji konusunu tartışabilmesi37, 9D, E
Aktif yaşam tarzı etkileri ve yaşam kalitesinin arttırılması konusunu açıklayabilmesi37, 9D, E
Yaşlılarda mobilite eğitiminin genel prensiplerini ve egzersiz eğitimini açıklayabilmesi37, 9D, E
Yaşlılarda fiziksel aktivite uygulamalarını tartışabilmesi37, 9D, E
Isınma ve toparlanma prensiplerini, fleksibilite, rezistif, aerobik ve denge egzersizlerini açıklayabilmesi37, 9D, E
Farklı egzersiz uygulamalarını açıklayabilmesi37, 9D, E
Farklı hastalıklarda egzersiz uygulamalarını özetleyabilmesi37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gerokineziology kapsamı2. kaynak, sayfa 1-11
2Yaşlılığın fiziksel sonuçları4. kaynak, sayfa 213-228
3Fiziksel aktivitenin faydaları2. kaynak, sayfa 12-20
4Fiziksel aktivite programları2. kaynak, sayfa 21-30
5Fleksibite egzersizleri4. kaynak, sayfa 335-336
6Aerobik endurans egzersizleri4. kaynak, sayfa 337-339
7Dirençli egzersizler4. kaynak, sayfa 336-337
8Düşme sorunları ve denge eğitimi2. kaynak, sayfa 46-55
9Aquatik eğitim4. kaynak, sayfa 340-341
10Yaşlılarda spor organizasyonu3. kaynak, sayfa 63-75
11Master atlet eğitimi1. kaynak, 17. bölüm
12Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı3. kaynak, sayfa 303-327
13Nörolojik ve kognitif eğitim3. kaynak, sayfa 267-287
14Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi3. kaynak, sayfa 288-302
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-C.Jessie Jones,Debra J. Rose ‘’Physical Activity İnstruction of older Adults’’ 2005 2-Alexandrina Lobo’’Physical Activity and Health in the Elderly’’ 2011 3- Meg Moris, Adrian M.M. Schoo ‘’Optimizing Exercise and Physical Activity in Older People’’2004 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07