Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin hastalıklarıyla ilgili güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin anatomisi,Merkezi sinir sisteminin işlevsel organizasyonu,Serebrovasküler hastalıklarda sınıflamalar, epidemiyolojisi, risk faktörleri,Serebrovasküler hastalıklar ve fizyoterapi,Kafa travmalarında fizyoterapi,Apraksiler,Beyin tümörlerinde fizyoterapi,Parkinson hastalığı ve fizyoterapisi,Multiple Skleroz ve fizyoterapi,Hipertonus ve fizyoterapisi,Serebellar hastalıklar ve fizyoterapi,Hareket bozukluklarında fizyoterapi yaklaşımları,Demans ve fizyoterapi,Epilepsi ve fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Merkezi sinir sisteminin organizasyonunu açıklayabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sisteminin fonksiyonlarını tartışabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarının klinik özelliklerini açıklayabilmesi18, 4, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarındaki nörolojik bozuklukların mekanizmalarını özetleyebilmesi18, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarının etki mekanizmalarını açıklayabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sisteminin hastalıklarını özetleyebilmesi18, 9A
Periferik sinir sistemi hastalıklarının fizyoterapisi hakkında güncel literatürü tartışabilmesi10, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin anatomisiNöroanatomi notlarının çalışılması
2Merkezi sinir sisteminin işlevsel organizasyonuNöroanatomi notlarının çalışılması
3Serebrovasküler hastalıklarda sınıflamalar, epidemiyolojisi, risk faktörleri3. kaynak sayfa 579-593
4Serebrovasküler hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak sayfa 579-593
5Kafa travmalarında fizyoterapi3. kaynak, sayfa 527-542
6Apraksiler3. kaynak sayfa,424-444
7Beyin tümörlerinde fizyoterapi4. kaynak sayfa, 161-173
8Parkinson hastalığı ve fizyoterapisi3. kaynak sayfa, 560-579
9Multiple Skleroz ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 616-636
10Hipertonus ve fizyoterapisi3. kaynak sayfa, 248-265
11Serebellar hastalıklar ve fizyoterapihttp://library.cu.edu.tr/tezler/6702.pdf
12Hareket bozukluklarında fizyoterapi yaklaşımları3. kaynak sayfa, 560-579
13Demans ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 488-513
14Epilepsi ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 542-560
Kaynak
1. The Pocketbook of Neurological Physiotherapy, Churchill Livingstone, Elsevier 2. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 3. Textbook of Neural Repair Rehabilitation, Cambridge University Press 4. Candelise et al. Evidence-based Neurology_ Management of Neurological Disorders 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer51575
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)358
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin hastalıklarıyla ilgili güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin anatomisi,Merkezi sinir sisteminin işlevsel organizasyonu,Serebrovasküler hastalıklarda sınıflamalar, epidemiyolojisi, risk faktörleri,Serebrovasküler hastalıklar ve fizyoterapi,Kafa travmalarında fizyoterapi,Apraksiler,Beyin tümörlerinde fizyoterapi,Parkinson hastalığı ve fizyoterapisi,Multiple Skleroz ve fizyoterapi,Hipertonus ve fizyoterapisi,Serebellar hastalıklar ve fizyoterapi,Hareket bozukluklarında fizyoterapi yaklaşımları,Demans ve fizyoterapi,Epilepsi ve fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Merkezi sinir sisteminin organizasyonunu açıklayabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sisteminin fonksiyonlarını tartışabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarının klinik özelliklerini açıklayabilmesi18, 4, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarındaki nörolojik bozuklukların mekanizmalarını özetleyebilmesi18, 9A
Merkezi sinir sistemi hastalıklarının etki mekanizmalarını açıklayabilmesi18, 9A
Merkezi sinir sisteminin hastalıklarını özetleyebilmesi18, 9A
Periferik sinir sistemi hastalıklarının fizyoterapisi hakkında güncel literatürü tartışabilmesi10, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin anatomisiNöroanatomi notlarının çalışılması
2Merkezi sinir sisteminin işlevsel organizasyonuNöroanatomi notlarının çalışılması
3Serebrovasküler hastalıklarda sınıflamalar, epidemiyolojisi, risk faktörleri3. kaynak sayfa 579-593
4Serebrovasküler hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak sayfa 579-593
5Kafa travmalarında fizyoterapi3. kaynak, sayfa 527-542
6Apraksiler3. kaynak sayfa,424-444
7Beyin tümörlerinde fizyoterapi4. kaynak sayfa, 161-173
8Parkinson hastalığı ve fizyoterapisi3. kaynak sayfa, 560-579
9Multiple Skleroz ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 616-636
10Hipertonus ve fizyoterapisi3. kaynak sayfa, 248-265
11Serebellar hastalıklar ve fizyoterapihttp://library.cu.edu.tr/tezler/6702.pdf
12Hareket bozukluklarında fizyoterapi yaklaşımları3. kaynak sayfa, 560-579
13Demans ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 488-513
14Epilepsi ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 542-560
Kaynak
1. The Pocketbook of Neurological Physiotherapy, Churchill Livingstone, Elsevier 2. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 3. Textbook of Neural Repair Rehabilitation, Cambridge University Press 4. Candelise et al. Evidence-based Neurology_ Management of Neurological Disorders 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07