Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PULMONER REHABİLİTASYON-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta değerlendirme ve izlem yaklaşımlarını olgu örnekleriyle Planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları,2. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi,3. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler,4. Periferik kas eğitimi,5. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri,6. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca.,7. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi,8. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme,9. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme,10. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi,11. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon,12. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi,13. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları,14. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pulmoner rehabilitasyonda klinik kavramları yorumlayabilecektir.
1.1 Pulmoner rehabilitasyonda ileri teorik bilgi ile uygulamalara yönetir.
1.2 İleri pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını tanımlar.
1.3 Hastane ve ev temelli rehabilitasyon programlarını tartışır.
2. Olgu örneklerinde klinik sorgulama yaklaşımını kullanabilecektir.
2.1 Klinik problem temelli rehabilitasyon programları belirler.
2.2 Farklı akciğer problemlerinde pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarını yönetir.
2.3 Hastalıklara göre özel değerlendirme yöntemlerini açıklar.
3. Farklı problemlerde ve çocuk-erişkin ayrımı yaparak rehabilitasyon yaklaşımlarını organize edebilecektir. .
3.1 Kistik fibrozda pulmoner rehabilitasyonu açıklar.
3.2 Bronşektazik hastada pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verir.
3.3 Erişkin restriktif ve obstrüktif solunum problemlerinde pulmoner rehabilitasyonu tartışır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları
22. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi
33. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler
44. Periferik kas eğitimi
55. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri
66. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca.
77. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi
88. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme
99. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme
1010. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi
1111. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon
1212. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi
1313. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları
1414. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR.
Kaynak
ppt
Pulmoner Rehabilitasyon,M Erk,P Ergün,Toraks Kitapları,2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi71284
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)352
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(352/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PULMONER REHABİLİTASYON-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta değerlendirme ve izlem yaklaşımlarını olgu örnekleriyle Planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları,2. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi,3. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler,4. Periferik kas eğitimi,5. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri,6. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca.,7. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi,8. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme,9. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme,10. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi,11. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon,12. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi,13. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları,14. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pulmoner rehabilitasyonda klinik kavramları yorumlayabilecektir.
1.1 Pulmoner rehabilitasyonda ileri teorik bilgi ile uygulamalara yönetir.
1.2 İleri pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını tanımlar.
1.3 Hastane ve ev temelli rehabilitasyon programlarını tartışır.
2. Olgu örneklerinde klinik sorgulama yaklaşımını kullanabilecektir.
2.1 Klinik problem temelli rehabilitasyon programları belirler.
2.2 Farklı akciğer problemlerinde pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarını yönetir.
2.3 Hastalıklara göre özel değerlendirme yöntemlerini açıklar.
3. Farklı problemlerde ve çocuk-erişkin ayrımı yaparak rehabilitasyon yaklaşımlarını organize edebilecektir. .
3.1 Kistik fibrozda pulmoner rehabilitasyonu açıklar.
3.2 Bronşektazik hastada pulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verir.
3.3 Erişkin restriktif ve obstrüktif solunum problemlerinde pulmoner rehabilitasyonu tartışır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pulmoner rehabilitasyonun tanım ve kavramları
22. Pulmoner rehabilitasyonda olgu seçimi
33. Egzersiz fizyolojisi ve pulmoner ilişkiler
44. Periferik kas eğitimi
55. Solunum fizyoterapisi:Solunum egzersizleri,solunum kas eğitimi,bronşiyal hijyen teknikleri
66. Özel durumlarda pulmoner rehabilitasyon uygulamaları:KOAH,Astım,NM hastalıklar, göğüs duvarı deformiteleri,İAH,AC Tx,KF,pre-postoperatif olgular,yoğun bakım olguları,AC Ca.
77. Pulmoner rehabilitasyonda hasta eğitimi
88. Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal değerlendirme
99. Kronik AC hastalarında nutrisyonel değerlendirme
1010. KOAH’da uzun süreli oksijen tedavisi
1111. Evde uzun süreli noninvaziv mekanik ventilasyon
1212. Pulmoner rehabilitasyonda sigara bırakmanın önemi
1313. AC hastalıklarında son dönem fizyoterapi yaklaşımları
1414. Çocuk ve erişkin AC hastalarında karşılaştırmalı PR.
Kaynak
ppt
Pulmoner Rehabilitasyon,M Erk,P Ergün,Toraks Kitapları,2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07